«محمد مهدی سیار» گفت: نسل جوان با توجه به رشد و شکوفایی خود در زمینه سرایش و پردازش اشعاری در قالب‌های متفاوت و متعدد تعریف شده، تجدید حیاتی برای شعر کشور به حساب می‌آید.

محمد مهدی سیار، شاعر در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با بیان این امر که با مرور ادبیات در سال گذشته در می‌یابیم که حرکت‌های ادبی امیدبخشی در سال 93 شکل گرفته افزود: از این حرکت‌های امیدبخش می‌توان به برگزاری اردوهای آفتابگردان و حضور پرشور جوانان در این اردوها اشاره کرد. 

وی ادامه داد: من به آینده جوانان شرکت کننده در اردوهای آفتابگردان امیدوارم و فکر می‌کنم که افرادی که به طور جدی کار شعری را شروع کرده‌اند رشد خوبی داشته‌اند. 

این شاعر ادامه داد: نسل جوان باتوجه به  رشد و شکوفایی خود در زمینه سرایش و پردازش به اشعار تجدید حیاتی برای شعر کشور به حساب می‌آیند و آمار فروش کتاب‌های شعری نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است. 

سیار خاطر نشان کرد: باتوجه به دیده شدن چند کتاب شعر در میان پر فروش‌‌های بازار کتاب به نظر می‌رسد که اقبال اقشار مختلف جامعه نسبت به شعر و شاعری بیشتر شده و در سطح ملی هم جشنواره شعر فجر با تجدید ساختاری خود گام‌های خوبی به سمت فراگیرشدن این حوزه ادبی برداشته، البته این جشنواره نیاز به اصلاحات بیشتری دارد. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار