رشت؛

اجرای بیش از 80 برنامه فرهنگی و هنری بمناسبت نوروز در گیلان

80 برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت نوروز 94 در 16شهرستان استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛مدیر کل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان،گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی در 16 شهرستان استان گیلان بمناسبت ایام نوروز سال 94 برنامه فرهنگی و هنری را برگزار خواهند کرد.

فیروز فاضلی افزود:80 برنامه در قالب تولید، نظارت و تدوین بروشور راهنمای گردشگری با همکاری ستادهای گردشگری در شهرستان‌ها، برپایی نمایشگاه‌های عکس از جاذبه‌های توریستی گیلان، برپایی نمایشگاه‌های کتاب با محوریت معرفی جاذبه‌های توریستی استان و نمایشگاه لباس های بومی و محلی انجام می‌شود.

وی گفت: همچنین برگزاری جشنواره های سفره هفت سین و رنگ آمیزی تنگ بلور و تخم مرغ، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری و شب‌های شعر از دیگر برنامه‌های نوروزی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تداخل ایام فاطمیه با نوروز 94، افزود: آیین تعزیه با محوریت شهادت حضرت زهرا (س) و نمایش‌های آییینی و محلی با محوریت سنت‌ها در ایام فاطمیه و شب‌های موسیقی، جنگ شادی و نمایش‌های طنز بعد از ایام فاطمیه در مجتمع های فرهنگی و هنری استان اجرا می‌شود.

وی گفت: همچنین بعد از ایام فاطمیه نیز جشن و جنگ بهاری و برنامه‌های ترکیبی در مجتمع‌ها و مراکز تفریحی و پارک ها تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.