صدرنشین لیگ حرفه ای بسکتبال که تنها تیم بدون باخت لیگ بود، اولین باخت حرفه ای خود را در خانه قرضی آبادان تجربه کرد. شهر ماهشهر این هفته در غیاب پتروشیمی میزبان دو بازی بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ نیم فصل اول لیگ حرفه ای بسکتبال در حالی عصر امروز به پایان رسید که هیچ تیمی از جای خود در جدول رده بندی لیگ تکان نخورد.

دانشگاه آزاد با وجود اولین باخت لیگ در صدر جدول باقی ماند و پتروشیمی با وجود یک برد ارزشمند مقابل مهرام، موفق به گرفتن صدر جدول نشد.

برد نفت در سالن قرضی!


نفت آبادان با توجه به در اختیار نداشتن سالن خانگی، مجبور به میزبانی از دانشگاه آزاد در سالن پتروشیمی بندرامام شده بود. گویا این سالن برای آبادانی ها خوش یمن هم بود و تیم جنوبی در حالی به دومین برد لیگ رسید که تیم صدرنشین جدول را پیش رو داشت.

نفتی ها بیشترین اختلاف امتیاز هفته را نیز با پیروزی 81 بر 68 مقابل دانشگاه آزاد ثبت کردند.

دانشگاه آزاد که بازی را با نتیجه 9 بر صفر شروع کرده و در روز خوب ویدنف، کوارتر اول را هم با نتیجه 21 بر 8 برده بود با شکست 13 امتیازی در پایان بازی باعث تعجب شد. 

دانشگاه آزاد درست با روندی مشابه لیگ ملی در نیم فصل اول لیگ پیش رفت. شاگردان شاهین طبع که در لیگ ملی هم هر دو تیم مهرام و پتروشیمی را برده بودند، در نیم فصل اول از هفت الماس شکست خورده بودند و در پایان لیگ نیز همین باخت برایشان دردسرساز شد.

پتروشیمی به دانشگاه آزاد رسید


جذب دو بازیکن خارجی از سوی پتروشیمی باعث شده بود که بسیاری تیم مهرام را در بازی با تیم ماهشهری از پیش بازنده بدانند اما مهرامی ها بعد از دو امتیاز اولیه پتروشیمی به سرعت نشان دادند که تفاوت چندانی با تیم ماهشهری ندارند.
 
فرید اصلانی گارد رأس مهرام که هفته های خوبی را در لیگ سپری می کند بعد از دو امتیاز اولیه موسی نبی پور، پنج امتیاز از مجموع 13 امتیاز خود را برای مهرام ثبت کرد و شروع تیم میزبان با نتیجه 7 بر 2 قدرتمند بود.

خارجی های خنثی و 3 کوارتر بدون خطای صمد


پتکویچ و ماریچ دو بازیکن خارجی پتروشیمی در مجموع 9 امتیاز برای این تیم به دست آوردند.

 در حالی که ورود پتکویچ در کوارتر اول به تیم ماهشهری کمک کرد و نتیجه بازی به 9 بر 7 بعد از شوک اولیه تغییر کرد، میتف سرمربی پتروشیمی ترجیح داد که تنها 12 دقیقه از پتکویچ در زمین استفاده کند.
 
ماریچ هم در 30 دقیقه حضور در زمین، 6 امتیاز به دست آورد و البته 7 ریباند هم ثبت کرد.

اما برخلاف خارجی ها، صمد نیکخواه شبی استثنایی را پشت سر گذاشت که شروع خوبی با خطاهای بالا نداشت.

بازیکن سابق مهرام که با لباس رقیب همیشگی مقابل تیم تهرانی بازی می کرد، در همان دقایق ابتدایی بازی با یک خطای تکنیکال به 3 خطا رسید و تنها چند دقیقه از کوارتر اول به روی نیمکت رفت اما در ادامه بازی بدون ثبت خطای بیشتر به کار خود ادامه داد و 35 امتیاز، 4 ریباند، 7 پاس گل و 3 توپربایی در پایان بازی داشت. 

صمد که در لیگ ملی امسال نمایش چشمگیری نداشت با تاثیرگذاری 41، موثرترین بازیکن زمین هم بود. 

داورپناه روی نوار 3 امتیازی


سعید داورپناه بازیکن مهرام در روز خوب صمد به این بازیکن اجازه نداد که مرکز تمام توجهات باشد. داورپناه با دو پرتاب 3 امتیازی در اواخر کوارتر اول کار خود را شروع کرد که به برتری نهایی 24 بر 17 مهرام هم کمک کرد.

شکست تنها تیم بدون باخت لیگ/ تعطیلات 3 هفته ای بسکتبال

بازیکن مهرام که 32 امتیاز در پایان بازی ثبت کرد در مجموع 6 پرتاب 3 امتیازی از 8 اقدام خود را به گل تبدیل کرد و آمار جالب 75 درصد پرتاب موفق 3 امتیازی را ثبت کرد. 38 درصد پرتاب منطقه ای موفق و 73 درصد پنالتی موفق (8 از 11) بهترین بازی فصل داورپناه را رقم زد.

تساوی در نیمه

در حالی که بیشتر دقایق کوارتر دوم میان دو تیم مساوی پیش می رفت، بهنام یخچالی بازیکن پتروشیمی با یک پرتاب 3 امتیازی باعث برتری این تیم در ثانیه های آخر نیمه شد اما سعید داورپناه یکی دیگر از پرتاب های 3 امتیازی خود را در جواب یخچالی ثبت کرد و نیمه اول با تساوی 44-44 به پایان رسید.

حواشی در نیمه دوم


نیمه دوم بازی بیشتر تحت تاثیر حواشی میان بازیکنان و کادرفنی هر یک از دو تیم بود و پتروشیمی در این میان کوارتر سوم را هم با نتیجه 25 بر 19 برد تا اختلاف به 9 امتیاز برسد. چهار امتیاز به موقع محمد اوجاقی بار دیگر مهرام را به حریف نزدیک کرد. 

در این دقایق حامد آفاق، محمدرضا اکبری و ماریچ از تیم پتروشیمی و  اوشین ساهاکیان از تیم مهرام با 5 خطا از بازی بیرون رفتند و با گل سجاد مشایخی اختلاف به یک امتیاز رسید.

خطاهای دو تیم در ثانیه های آخر و پرتاب های پنالتی در نهایت پتروشیمی را به برد 89 بر 87 رساند اما پیش از شادی برد بازیکنان پتروشیمی، اعتراض اعضا تیم مهرام به خطا روی سعید داورپناه قبل از وقت قانونی با چک کردن فیلم مسابقه مورد قبول قرار گرفت، به داورپناه دو پرتاب پنالتی داده شد که پرتاب دوم به گل نرسید و مهرام با نتیجه 89 بر 88 بازی را به پتروشیمی واگذار کرد.

برتری نیمکت پتروشیمی

بعد از داورپناه و اصلانی که موثرترین بازیکنان آماری مهرام بودند، اوشین ساهاکیان و آرمان زنگنه هر کدام با 11 امتیاز، بیشترین امتیاز را برای تیم خود گرفتند. این دو بازیکن روی هم 9 ترن اور (توپ از دست رفته) داشتند و ساهاکیان 7 و زنگنه 8 ریباند هم در بازی ثبت کردند.

شکست تنها تیم بدون باخت لیگ/ تعطیلات 3 هفته ای بسکتبال

در تیم پتروشیمی هم محمد جمشیدی با 18 امتیاز و 5 پاس گل بعد از صمد بهترین بازیکن تیم بود. بهنام یخچالی با 10 امتیاز و محمدرضا اکبری با 8 امتیاز در رده های بعدی امتیازآوری قرار داشتند.

نیمکت پتروشیمی در مجموع با 36 امتیاز در مقابل 18 امتیاز نیمکت مهرام یکی از عوامل برتری تیم ماهشهری بود.

محرومیت دوپینگی ها و باخت هفت الماس

تیم هفت الماس قزوین در حالی که امروز با خبر محرومیت دو ساله بازیکنان دوپینگی خود مواجه شده بود در بازی خانگی مقابل ثامن مشهد با نتیجه 66 بر 64 شکست خورد.

هفت الماس نیم فصل اول را با یک برد و در رده آخر جدول رده بندی تمام کرد.

ثامن مشهد نیز تنها یک رده بالاتر از هفت الماس قرار دارد.

باخت پمینا در وقت اضافه


تیم صنایع ماهشهر که به کم بودجه ترین تیم لیگ معروف است در پایان نیم فصل اول به سومین برد فصل رسید.

صنایع در وقت عادی بازی خانگی مقابل پمینا با نتیجه 75-75 مساوی شد اما در وقت اضافه با اختلاف یک امتیاز و نتیجه 84 بر 83 برنده شد.

باخت پمینا همچنان به نفع تیم شهرداری گرگان در رده چهارم است.

تعطیلی 3 هفته ای مسابقات

با اتمام نیم فصل اول لیگ، تیم های سوپرلیگی با توجه به تعطیلات سال نو، 3 هفته فرصت استراحت خواهند داشت و طبق اعلام کمیته مسابقات فدراسیون، دور برگشت لیگ از روز دوشنبه 17 فروردین آغاز می شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: مهرام ، پتروشیمی ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار