گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که در هر 10 تا 12 ثانیه، یک نفر بر اثر بیماری سل جان خود را از دست می‌دهد که اغلب مرگ و میر‌ها مربوط به کودکان ونوزادان است.

منصور خالصی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: سالانه بیش از 8 میلیون نفر به بیماری سل مبتلا می‌شوند که نزدیک به 1.8 میلیون نفر بر اثر این بیماری می‌میرند.

وی تأکید کرد: گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که در هر 10 تا 12 ثانیه، یک نفر بر اثر بیماری سل جان خود را از دست می‌دهد که اغلب مرگ و میر‌ها مربوط به کودکان و نوزادان است.

خالصی با اشاره به گسترش سل فعال در جهان، یاد‌آور شد: افرادی که دچار سل فعال می‌شوند، زمان بیشتری طول می‌کشد که بیماریشان درمان شود و البته شکست روش‌های درمانی در آنها نیز بیشتر است.

وی تصریح کرد: بر اساس بررسی‌هایی که صورت گرفته است بسیاری از مبتلایان به سل فعال دچار یک نوع بیماری مزمن مانند سرطان و بیماری کلیه بوده‌اند و یا همزمان به یک بیماری عفونی دیگر مانند ایدز مبتلا هستند.

خالصی یادآور شد: همزمانی آلودگی به ویروس اچ آی وی که عامل بیماری ایدز است همچنین میکروب سل، عامل بسیار مهمی در خطرناک شدن بیماری سل و افزایش مرگ و میر بیماران دچار سل بوده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: سل ، ایدز ، بیماری عفونی ، سرطان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.