برآوردهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که در یک سال اخیر، موارد جدید سل در مناطقی از جهان به ویژه در برخی از کشورهای با شیوع بالا از نظر بیماری سال،‌ حدود 10 درصد کاهش یافته است.

صادق علیایی،‌ استادیار علوم پزشکی بقیه الله (عج) در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از آمارها نشان می‌دهند که سالانه 10 میلیون نفر به بیمار سل مبتلا می شوند و درصد بالایی نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: البته بیماری سل در سال‌های اخیر در اغلب کشورها کنترل شده و موارد مرگ و میر و ابتلا به این بیماری تا حدودی کاهش یافته است.

علیایی تاکید کرد: برآوردهای سازمان بهداشت جهانی نشان می‌دهند که در یک سال اخیر، موارد جدید سل در مناطقی از جهان به ویژه در برخی از کشورهای با شیوع بالا از نظر بیماری سل، حدود 10 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امروز بیماری سل در کشورهای پیشرفته و صنعتی به طور کامل کنترل شده است، اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز سل کنترل شده و در حال حاضر تنها در معدودی از کشورهای درحال توسعه موارد بیماری سل و مرگ و میر آن بسیار بالا و قابل ملاحظه است.

علیایی خاطرنشان کرد: البته با وجود کاهش موارد سل و مرگ و میر ناشی از آن در جهان اما موارد سل مقاوم به چند دارو در مناطق مختلف جهان افزایش یافته و درمان این بیماری را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.



انتهای پیام/

برچسب ها: سل ، عفونا ، مرگ ، آمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار