باشگاه خبرنگاران بررسی می کند:

از کامل شدن سکته ناقص آمریکا تا فیلم پرواز RQ170 ایرانی

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در آبان‌ماه 1393، مهم‌ترین اخبار به پاسخ مقامات لشکری و کشوری به ادعاهای پنتاگون درباره پهپاد RQ 170 ایرانی مربوط می‌شود.

از تابه گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در آبان‌ماه سال 1393 به شرح ذیل است:


فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به تجهیزات گرانقیمت آمریکا اضافه کرد: آمریکایی‌ها در سال 1991، 350 ناو و 8 ناو هواپیمابر داشتند که امروزه در مجموع 72 فروند ناو در منطقه است که 52 فروند آن به آمریکا اختصاص دارد و ناوهای 1 تا 3 میلیارد دلاری در برابر قایق‌های تندروی سپاه عاجزند. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نتایج تعامل و همکاری وزارت اطلاعات و دستگاه های انتظامی و نظامی این گونه برشمرد: ناامن شدن محیط داخل و پیرامون برای دشمن، ایجاد امنیت، آسایش برای مردم و زمینه های مناسب برای فعالیت های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور از نتایج همکاری وزارت اطلاعات با دستگاه های انتظامی و نظامی است. 

سردار جلالی ادامه داد: در دولت گذشته طی هماهنگی‌هایی که شده بود تقسیم کاری انجام شد تا کارگروهی که 5 وزارتخانه و بنده عضو آن بودیم مصوباتی را در رابطه با پدافند غیرعامل تصویب می‌کردیم که همچون مصوبات هیئت دولت و برابر قانون اساسی بود اما در دولت جدید کارگروهی در این باره تشکیل نشده است. 

نایب رئیس مجلس افزود: لبنان دیروز به عنوان عروس خاورمیانه در میان جهانیان معروف بود اما امروزه خط اول مقاومت و نماد مقاومت است که ناشی از درسی بوده که به لبنان و مقاومت اسلامی از سوی جمهوری اسلامی ایران آموخته شده و آن‌ها از ما الگوبرداری کردند که با افتخار می‌گویند از فرزندان امام(ره) درس آموخته‌ایم تا در مقابل رژیم صهیونیستی بایستیم و همه این‌ها از ایستادگی و مقاومت ملت ایران و در صدر آن خلبانان تیز پرواز جمهوری اسلامی ایران است.

معاون تربیتی آموزشی نزسا بیان داشت: آخرین دستاوردهای نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بحث خروجی‌های آموزشی بوده  که مجموعه آموزش نیروی زمینی و مجتمع آموزش امیرالمؤمنین(ع) و سازمان خودکفایی نیروی زمینی این نمایشگاه را برپا کرده است.

نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران در ادامه به استراتژیک بودن شهر سامرا اشاره کرد و اظهار داشت: شهر سامرا سوای بحث اعتقادی و مذهبی بودنش دارای یک موقعیت استراتژیک است، به گونه‌ای که تکفیری‌ها پس از تصرف موصل برای اشغال سامرا نیز برنامه مفصلی را طراحی کرده بودند، به گونه‌ای که حتی سرکرده آن‌ها نیز اعتراف کرد که اگر قاسم سلیمانی نبود، سامرا را تصرف می‌کردیم.   
  
وی در ادامه با اشاره به نفوذ و محبوبیت گروه‌های مقاومت عراقی در میان همه اقوام و عشایر این کشور گفت: ما دو سال پیش به عشایر اهل سنت گفتیم که حاضریم به شما آموزش نظامی دهیم و برخی از عشایر اهل سنت پیشنهاد ما را پذیرفتند، به گونه‌ای که برخی از نیرو‌ها و شهدای عصائب اهل‌حق را اهل تسنن تشکیل می‌دهند و حتی در دفاع از حرم حضرت حضرت زینب (س) نیز مجاهدان اهل سنت حضور داشته و برخی از آن‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شدند.   
  
نماینده گروه مقاومت عصائب اهل‌حق در ایران در ادامه به نقش گروه‌های مقاومت عراق در جلوگیری از سقوط اربیل در کردستان عراق اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که داعش در ۱۵ کیلومتری کردستان عراق بود، نیروهای مقاومت عراقی از پشت کمر داعش را شکستند و اجازه ندادند اربیل به اشغال تکفیری‌ها در آید.   
  
وی در ادامه به نقش گروه‌های پیش‌مرگ کرد عراقی نیز اشاره و تأکید کرد: از نظر ما گروه‌های پیش‌مرگ در زمره قهرمانان هستند و از خاک و شرف و ناموس خود جانانه دفاع می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سفارت آمریکا در بغداد را مرکز فرماندهی داعش دانست و گفت: بسیجیان خیلی دوست دارند به آنجا بروند اما بسیجیان عراق پای کارند و نیاز به ما نیست.

حسن آقا زود رفت سر اصل موضوع و گفت: ما اینجا آمدیم که از شما کمک بگیریم. از معلومات شما در کارهای موشکی استفاده کنیم. ما دشمن مشترکی داریم به نام اسرائیل. البته ما متوجه حمایت‌های سیاسی سوریه از ایران هستیم. اما این‌بار انتظار حمایت از نوع دیگه‌ای رو داریم. حالا برنامه آموزشی ما چیه؟

توان جمهوری اسلامی ایران در ساخت انواع تجهیزات نظامی غیر قابل انکار بوده و مقامات پنتاگون با انکار ساخت پهپاد بومی به دنبال به اصطلاح کم‌اهمیت دادن این موضوع هستند در حالی خودشان به اهمیت این امر واقفند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای قابل استناد شناخته شده است.


سردار حاجی‌زاده ضمن اعلام نمایش تصاویر به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می‌شود، گفت:  از زمان به غنیمت گرفتن هواپیمای RQ 170 آمریکایی تا زمان به پرواز درآمدن RQ 170 ایرانی کمتر از سه سال گذشت و در طی این مدت ده‌ها پروژه تعریف شد که یکی از آن پروژه‌ها ساخت و مهندسی معکوس هواپیمای RQ 170 بود.


فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آمریکایی‌ها با دیدن RQ170 ایرانی سکته ناقصشان کامل می‌شود، افزود: تا پایان سال برنامه داریم حداقل 4 فروند از این نمونه‌ها را بومی کرده و وارد مأموریت هم بشویم، اما اجرای مأموریت‌های انبوه از سال آینده آغاز خواهد شد.

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی در تشریح ویژگی‌های این رادار گفت: این رادار یک رادار برد بلند است که اهداف رادار گریز با سطح مقطع بسیار پایین را کشف ، و قابلیت شناسایی تمامی اهداف در ارتفاع پست، ارتفاع متوسط و ارتفاع بالا را دارد و اهداف ریز پرنده، موشکهای بالستیک و نیمه بالستیک و نیز موشک‌های کروز به راحتی توسط این رادار کشف و شناسایی می‌شوند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار