عزیزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولتمردان به تعهدات خود مبنی بر فرزندآوری عمل نمی‌کنند/ مسئولین مردم را تنها گذاشته‌اند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس معتقد است که مسئولین تا به حال هر اظهار نظری در خصوص موضوع فرزندآوری و افزایش جمعیت زده‌اند، به آن عمل نکرده‌اند.

عبدالرضا عزیزی، نماینده مردم شیروان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های کمیسیون اجتماعی مجلس در مورد "تحدید نسل" که یکی از موضوعات مورد تأکید مقام معظم رهبری در سال 93 بود، گفت: در حال حاضر 7 درصد جمعیت ایران بالای 60 سال هستند و در واقع ما مشکل سالمندی داریم و اگر با همین روش حرکت کنیم، در سال 1415، 14 درصد جمعیت ایران سالمند خواهند بود.

وی با بیان این که مقام معظم رهبری بسیار آگاهانه و تیزهوشانه به موضوع تحدید نسل اشاره داشته‌اند، بیان داشت: بی‌شک برای افزایش جمعیت باید بسیاری از بسترها را آماده کنیم.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس متذکر شد: مردم ایران، مردم باهوشی بوده و در صورت تأمین بسترهای لازم مثل امنیت شغلی و کمک در قبال ازدواج جوانان موضوع تحدید نسل را به خوبی درک می‌کنند.

عزیزی ادامه داد: مردم به خوبی می‌دانند که در دنیای صنعتی امروز یک فرزند و دو فرزند کفایت خانواده را نکرده و باید تعداد فرزندان را بیشتر کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به حمایت 1000 میلیارد تومانی لایحه بودجه سال 94 در حوزه اشتغال جوانان بیان داشت: با تخصیص این منابع، کمیسیون اجتماعی هم 3 هزار میلیارد به این مبلغ اضافه کرد و این موضوع در مجلس مورد موافقت قرار گرفت که ای کاش برای وام ازدواج هم همین تمهیدات صورت پذیرد.

عزیزی بیان داشت : بی‌شک امنیت شغلی، بی‌پولی و بسیاری از موارد معیشتی در عدم ازدواج جوانان دخیل بوده که باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اجتماعی در ادامه با بیان اینکه موضوع مسکن جوانان باید از جمله موضوعات مورد پیگیری مجلس  در سال 94 باشد، اظهار داشت: امیدواریم این موضوع در سال جاری محقق شود و نباید ناامید به اتفاقات سال آینده بود.

عزیزی در ادمه تاکید کرد: بی شک موضوع افزایش جمعیت از جمله موضوعاتی است که کمیسیون اجتماعی در سال 94 پیگیر آن خواهد بود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این که دولتمردان باید به تعهدات خود مبنی بر افزایش جمعیت و موضوع مشوق‌های فرزند آوری پایبند باشند، اظهار داشت: مشاهده می‌کنیم که در ازای فرزندآوری هر دولتی شعارهای خود را مطرح کرده و در عمل مردم را تنها می‌گذارند.

این نماینده مجلس افزود: در حال حاضر مردم نسبت به شعارهای مسئولین مبنی بر افزایش جمعیت و فرزندآوری بی‌اعتنا شده‌اند، چرا که مسئولین بسیار حرف می‌زنند و عمل نمی‌کنند.

عزیزی افزود: مسئولین تا به حال هر اظهار نظری در خصوص موضوع  فرزندآوری و افزایش جمعیت زده‌اند،  به آن عمل نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در پایان تصریح کرد: مسئولین باید در عمل ثابت کنند که چقدر موضوع تحدید نسل برایشان مهم است نه در شعار.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار