علیلو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تحرک بخش تولید در سال 94 به برنامه‌های اقتصادی دولت معطوف می‌شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است که کاهش نرخ تورم با حرف و شعار پایین نمی‌آید و باید تاثیر خود را در تولید و زندگی مردم نشان دهد که این امر ملموس نیست.

تحرک بخش تولید در سال 94 به برنامه‌های اقتصادی دولت معطوف می‌شودعلی علیلو نماینده مردم شبستر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا سال 94  سال رونق بخش تولید است یا خیر گفت: اگر بخواهیم تعارفات را کنار گذاشته و حرفی برای لحظات دلخوشی ثبت نکنیم و واقعی صحبت کنیم، این موضوع به برنامه‌های اقتصادی دولت بستگی دارد.

وی افزود: دولت اگر برنامه‌ای برای بخش تولید برای سال آینده در دست داشته باشد، قطعا می‌توان امیدوار به رونق بخش تولید در سال 94 بود و اگر برنامه‌ای نداشته باشد، همچنین که تا به حال نداشته است قطعا در سال 94 هم بخش تولید به رونق نخواهد رسید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که دولت تا به حال اقدام مطلوبی جهت تخصیص منابع به بخش تولید از محل درآمد هدفمندی یارانه‌ها نداشته است، متذکر شد: اگر روال و مسیر دولت عدم تخصیص منابع به بخش تولید باشد بدون شک هیچ اتفاقی برای سال آینده جهت رونق بخش تولید رخ نخواهد داد.

علیلو متذکر شد: دولت اگر بخواهد به شعارها در مورد رونق بخش تولید و برگزاری سمینارها و سخنرانی‌ها توجه داشته باشد، به نتایج مطلوبی نخواهد رسید مگر اینکه به خود موضوع تولید اهمیت دهد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: بنده علیرغم توصیه‌های مقام معظم رهبری جهت تمرکز دولت به اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی نمی‌کنم که دولت انرژی و فکر خود راصرف تولید در سال آینده کند.

علیلو در ادامه با اشاره به وضعیت نرخ تورم در سال 94 تصریح کرد: کاهش نرخ تورم با حرف و شعار پایین نمی‌آید.

وی افزود: بی‌شک کاهش نرخ تورم باید تاثیر خود را در تولید و زندگی مردم نشان دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این که دولت ادعا می‌کند نرخ تورم را در شش ماهه پایان سال 93 پایین آورده است و نرخ‌های متفاوتی را در این رابطه ارائه می‌کند، تاکید کرد: آنچه که ما در زبان و زندگی مردم مشاهده می‌کنیم، کاهش نرخ تورم را تداعی نمی‌کند.

علیلودر پایان تصریح کرد: کاهش یک دفعه‌ای نرخ تورم و پایین آمدن این نرخ به اذعان دولت از نظر علمی غیرمعقول بوده و باید تاثیر خود را به نوعی در زندگی مردم نشان دهد که این امر ملموس نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، تولید ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار