نوبخت در جمع خبرنگاران:

قیمت حامل‌های انرژی در سال 94 افزایش پیدا نمی‌کند

سخنگوی دولت از عدم افزایش حامل‌های انرژی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه علنی امروز و در جمع خبرنگاران از عدم افزایش حامل‌های انرژی در سال 94 خبر داد.

سخنگوی دولت در ادامه در خصوص افزایش 5 درصدی فرآورده‌های نفتی در قانون برنامه گفت: آنچه که در حال حاضر عملیاتی می‌شود مربوط به همین 700 تومان برای هر لیتر بنزین و 1000 تومان برای آن‌هایی که غیرسهمیه از بنزین استفاده می‌کنند، این 5 درصد کسر می‌شود و به وزارت نفت واریز خواهد شد.

نوبخت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که برای رسیدن به 48 هزار میلیارد تومان سقف هدفمندی یارانه‌ها آیا مجدداً افزایش‌ حامل‌های انرژی خواهیم داشت یا خیر گفت: این موضوع باید تنظیم برنامه شود و نیازی به افزایش حامل‌های انرژی در سال 94 احساس نمی شود.

نوبخت در ادامه با اشاره به تغییرات تبصره 21 در کمیسیون تلفیق متذکر شد: متنی که کمیسیون تلفیق آن را امروز تصویب کرد جای خود را به متن دولت که در لایحه ارائه کرده بود داد و ما همان سیاقی که در لایحه وجود دارد، ان شاء الله برای سال بعد اقدام خواهیم کرد.
 
سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به مسئولیت دولت در قبال قطع یارانه ثروتنمندان با توجه به مصوبات لایحه بودجه سال 94 گفت: به هر صورت این امکان برای دولت در حاضر وجود دارد که با منابعی که در قانون دیده شده؛ از دو محل اصلاح قیمت‌ها و یکی از محل 6 هزار و 800 میلیارد تومان از خزانه عمومی برای مواردی که برشمرده شد در جهت پرداخت به خانوارها به صورت نقدی و غیرنقدی، 5 هزار میلیارد تومان برای بخش تولید، 4 هزار و 800 میلیارد تومان برای بخش بهداشت و درمان یک هزار و 200 میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن ارزان قیمت و 1000 میلیارد تومان برای کمک به برنامه‌های اشتغال جوانان اقدام کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار