يادداشت/

نماینده ورزقان: درد بی‌توجهی مسئولان، كمتر از درد زلزله ارسباران نيست!

نماينده ورزقان و بخش خاروانا در ياداشتي از توقف فاز دوم بازسازی مناطق زلزله‌زده ارسباران انتقاد كرد و گفت: درد بی‌توجهي مسئولان، كمتر از درد زلزله سال گذشته ارسباران نيست!

درد بي‌توجهي مسئولان، كمتر از درد زلزله ارسباران نيست!به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، الله‌وردی دهقان نماينده ورزقان و بخش خاروانا در ياداشتي از روند کُند بازسازی مناطق زلزله زده ارسباران انتقاد كرد و گفت: درد بی‌توجهی مسئولان،  كمتر از درد زلزله سال گذشته ارسباران نيست!

متن ياداشت نماينده ورزقان و بخش خاروانا به شرح ذيل است:

ساعت ۱۶: ۱۵ روز شنبه ۲۱ مرداماه سال 91، زلزله‌ای به قدرت 6.4 ریشتر شهرستان‌های اهر، هریس و روستاهای تابعه در استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

بر اثر این زلزله ۳۰۶ نفر از هموطانمان جان خود را از دست داده و حدود ۱۰۰۰ نفر مصدوم شدند و علاوه براینکه تمام زیرساخت‌های شهرستان ورزقان و شهرهای همجوار را ویران کرد، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به مردم شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان وارد کرد.

 این زلزله با بیش از ۴ هزار و ۳۵۰ پس‌لرزه که حدود ۲۰۰ مورد آن‌ها بیش از ۴ ریش‌تر بوده بیش از ۴۰ هزار واحد مسکونی را صددرصد تحریب کرد. به محض وقوع این حادثه دلخراش، نیروهای امدادی و ذیربط وارد عمل شده و بازسازی منطقه آسیب‌دیده ارسباران را در دستور کار خود قرار دادند.

اما کار آنگونه که انتظار می‌رفت، پیش نرفت! زمستان سخت سال ۹۱ در حالی خود را به مناطق زلزله‌زده رساند که مردمان سخت‌کوش این مناطق با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کردند، از جمله مشکلات عمده و قابل تامل، نبود سرپناهی در سرمای حدود منفی ۲۰ درجه بود! دولت برای بازسازی فقط در بخش مسکن وارد شده و با برنامه‌ریزی برای ساخت ۹ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی اقدام کرد، علیرغم اینکه بیش از ۵۰ درصد این واحد‌ها نیمه‌تمام هستند اگر فرض کنیم که همه این ۹ هزار و ۵۰۰ واحد تکمیل شده و به مردم تحویل داده شده است، تنها حدود ۲۵ درصد واحدهای مسکونی تخریب شده به شمار می‌رود.

این در حالی بود که مسئولان اجرایی معتقد بودند در حال انجام فاز اول بازسازی مناطق زلزله‌زده هستند و مردم نیز نسبت به این موضوع ابراز خوشحالی می‌کردند!

اما براساس برنامه‌های اعلامی مسئولین دولتی، قرار بود فاز دوم بازسازی مناطق زلزله‌زده بعد از فصل سرما در حدود ۶۵ روستای شهرستان ورزقان شروع شود ولی متاسفانه دولت از شروع فاز دوم بازساری این مناطق طفره می‌رود.

و این در حالی است که از بین ۶۵ روستا، روستاهایی وجود دارد که صددرصد تخریب شده‌اند و مردم زلزله‌زده در پیچ و خم فرمانداری و بنیاد مسکن و سایر ادارات بلاتکلیف مانده‌اند.

امیدواریم مسئولان در سال حماسه سیاسی و اقتصادی توجه ویژه به مردم زلزله‌زده بخش ارسباران در استان آذربایجان شرقی کنند و با بازسازی سریع و اصولی این مناطق از تکرار چنین حوادث دردناکی خودداری کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.