وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی هفت موشک به آب‌های سواحل شرقی خود شلیک کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، وزارت دفاع کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد کره شمالی روز پنجشنبه، در بحبوحه تنش‌های شدید در شبه‌جزیره کره، هفت موشک به آب‌های سواحل شرقی خود شلیک کرد.

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی احتمالا خود بر عملیات پنجشنبه شب که از یک پایگاه پرتاب موشک در نزدیکی شهر سوندوک انجام گرفت، نظارت داشته است.

خبرگزاری یونهاپ اعلام کرد این هفت موشک، موشک‌های زمین به هوا بودند.

شلیک این موشک‌ها حین رزمایش سالانه مشترک کره جنوبی و آمریکا که هر سال واکنش‌های خشمگینانه کره شمالی را برمی انگیزد، صورت گرفت. کره شمالی این تمرین‌های نظامی را تمرین‌های عمومی برای حمله به خاک خود تلقی می کند.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد این شلیک‌ها «قدرت‌نمایی جدید کره شمالی در برابر تمرین‌های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکاست».

کره جنوبی و آمریکا روز جمعه بخشی از رزمایش مشترک خود را به پایان رساندند. در تمرین کی ریزالو که دو مارس آغاز شد، حدود 10 هزار سرباز کره جنوبی و 8600 سرباز آمریکایی شرکت داشتند اما بخش عمده این تمرین شبیه سازی با رایانه بود.

ژنرال کرتیس اسکاپاروتی رئیس فرماندهی نیروهای مشترک آمریکا و کره جنوبی روز جمعه اعلام کرد این تمرین‌ها برای تضمین دفاع کره جنوبی «حیاتی» هستند.

کره شمالی پیش‌تر اوایل مارس با شلیک دو موشک به آب‌های شرقی خود، ناخرسندی خود را از تمرین‌های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا نشان داده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار