مقامات ژاپن قصد دارند تحریم های كره شمالی را بار دیگر تمدید كنند.

 به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ تاخیر پیونگ یانگ در رسیدگی به پرونده آدم ربایی چند ژاپنی موجب نارضایتی توكیو شده و احتمالا تحریم های اقتصادی علیه كره شمالی تمدید خواهد شد.

كره شمالی در دهه 70 قرن گذشته 13 ژاپنی را به اتهام جاسوسی ربود. تاكنون فقط 5 نفر از این افراد آزاد شده و به ژاپن بازگشتند. با وجود درخواست های مكرر ژاپن پیونگ یانگ رسیدگی به این پرونده را بارها به تعویق انداخته است. مقامات ژاپنی سه شنبه آینده گزینه تمدید تحریم های كره شمالی را بررسی می‌كنند. ممنوعیت پروازهای چارتر به پیونگ یانگ و محدود كردن كشتی های كره شمالی برای پهلو گرفتن در بندرگاه های ژاپن از مهمترین بخش های این تحریم هستند.

كره شمالی اعلام كرده است 8 ژاپنی دیگر جان خود را از دست داده‌اند و این پرونده دیگر قابل پیگیری نیست. اما ژاپن برای دستیابی به اطلاعات بیشتر به پیونگ یانگ فشار وارد می‌كند. 

ژاپن هشت ماه پیش بخش كوچكی از تحریم های كره شمالی را لغو كرد و برداشتن كامل تحریم ها به پس از تكمیل تحقیقات موكول شد. مذاكرات ژاپن و كره شمالی در روزهای آینده پیگیری خواهد شد و توكیو هشدار داده است اگر پیونگ یانگ حاضر به همكاری نشود، تحریم های این كشور تشدید می‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ژاپن ، تحریم ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار