ویل اسمیت بازیگری که از خوانندگی هیپ هاپ شروع کرد تا به بازیگری و کارگردانی هالیوود رسید.

به گزارش خبرنگار سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ ویلارد کریستوفر «ویل» اسمیت جونیور متولد ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۸ که با نام ویل اسمیت شناخته می‌شود، بازیگر، خواننده هیپ هاپ، دوبلور و همچنین تهیه کنندهٔ آمریکایی است. او آثار قدرتمندی نیز در تلویزیون داشته است. در ماه آوریل ۲۰۰۷ هفته نامه نیوزویک از او به عنوان قدرتمندترین بازیگر هالیوود یاد کرد. وی چهار بار نامزد جایزه گلدن گلوب، دو بار جایزه اسکار و یک بار نیز برنده جایزه گرمی شده است.

« ویلارد کریستوفر اسمیت » دومین فرزند از چهار فرزند « ویلارد سی و کرولاین اسمیت » بود. خانواده او از نژاد آفریقایی – آمریکایی بودند.

« ویل » در منطقه ای سطح متوسط در غرب فیلادلفیا به نام « وین فیلد » بزرگ شد. او دوران نوجوانی خود را در مدارس مختلفی گذراند اما همواره شاگرد زرنگی بود.او در نوجوانی لقب « پرنس » را برای خود برگزید.

در اوایل دوران جوانی به موسیقی روی آورد و در یک مهمانی با « جفری تونس » آشنا شد. جفری و ویل گروهی به نام « DJ Jazzy Jeff and the Fresh Prince» تشکیل دادند و پس از مدتی شهرت و ثروت فراوانی بدست آوردند . « ویل » ولخرج بود و تمام پولش را برای خانه و جواهرات صرف می کرد بالاخره در اوایل بیست سالگی اولین ورشکسشتگی اقتصادیش را تجربه کرد.

خوشبختانه در سال 1989 با « بنی مدینا » آشنا شد. بنی و ویل تصمیم به ساخت سریالی برای شبکه ان بی سی گرفتند. سریال « The Fresh Prince of Bel-Air » در سال 1990 شروع به پخش کرد. نقش اول سریال را « ویل اسمیت » بر عهده داشت. موضوع سریال حول زندگی افرادی می چرخید که در « بوری هیلز » زندگی می کنند. سریال به طول شش سال مدام پخش شد و در این سال ها « اسمیت » بیشتر و بیشتر به سمت سینما کشیده شد. او در سال 1993با حضور در فیلم « شش درجه جدایی » توانست توجه منتقدان را جلب کند و در سال 1995 با حضور در فیلم « پسران بد » توانس خود را به عنوان بازیگر اکشن اثبات کند. و با فیلم پرخرج « روز استقلال » جای بیشتری در هالیوود برای خود باز کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار