اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه سنا و در حضور جمهوریخواهان مطرح شد.

جان کری خطاب به سناتورها: نمی‌توانید توافق هسته‌ای با ایران را لغو کنیدبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  "رویترز،" "جان کری" -- وزیر امور خارجه آمریکا -- چهارشنبه با حضور در کنگره از موضع دولت آن کشور در قبال ایران و مذاکرات هسته‌ای دفاع کرد. "کری" نامه سرگشاده 47 سناتور جمهوریخواه به مقامات کشورمان را تعجبآور نامید. در نامه سناتورها آمده بود هر گونه توافق با ایران فقط تا پایان دوره ریاست جمهوری "باراک اوباما" معتبر است.

"کری" در اظهاراتش خطاب به اعضای کمیته روابط خارجی سنا تصریح کرد: "اینکه نامه می‌گوید کنگره می‌تواند مفاد هر توافقی را در هر زمانی تغییر دهد نادرست است. شما از حق تغییر توافقی که به وسیله حکم حکومتی با رهبر کشور دیگری به امضا می‌رسد برخوردار نیستید."

سناتورهای جمهوریخواه معتقدند چون این توافق احتمالی به موضوع تحریمها می‌پردازد، "کاخ سفید" باید برای امضای آن از "سنا" کسب تکلیف کند. "کاخ سفید" نیز نامه سناتورهای جمهوریخواه را نامناسب و غیر‌مسئولانه نامیده است و آن را مداخله‌ای آشکار در مذاکرات گروه 5+1 با ایران می‌داند. این مذاکرات هفته آینده در سوئیس ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار