معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: سند تأمین امنیت زنان در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است و با زمان اندکی که وجود دارد بایستی توسط متولیان آن صورت بگیرد.

سند تأمین امنیت زنان در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده استبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در نشست تخصصی زنان مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار که در کمیسیون ملی یونسکوی ایران برگزار شد، اظهار داشت: سند تأمین امنیت زنان در برنامه پنجم توسعه پیش‌بینی شده است و با زمان اندکی که وجود دارد توسط متولیان آن صورت بگیرد.  
 
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید کارهای سخت و تعیین کننده انجام می‌دهد و با توجه به قانونی که پیش بینی شده قرار نیست دولت هم به دستگاه قضایی که ده میلیون پرونده را بررسی می‌کند پرونده بدهد و روز گذشته هم میزبان نشست حقوق و اعتدال بودیم و همه حقوقدانان در تمام کشور این حق را دارند که در نهادینه کردن فرهنگ حقوقی بر فرهنگ عمومی کشور نقش داشته باشد.  
 
معاون حقوقی رئیس جمهور یادآور شد: تلاش بر این است که بتوانیم قانونی را تضمین کنیم تا بتوانیم افراد از حقوق خود دفاع کنند و حقوق دیگران را بشناسند تا از فساد و سوء استفاده جلوگیری شود. 
 
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در جامعه توسعه یافته زنان نقش آفرینند یادآور شد: زنان در سنجش درجه توسعه یافتگی با مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی ایفای نقش می‌کنند و زنان آموزش دیده و فارغ‌التحصیل می‌توانند با تغییر الگوی تولید داخلی در اقتصاد مقاومتی ایفای نقش کنند و بیکاری و تورم را کاهش دهند. 

امین‌زاده اظهار داشت: خانم‌ها سعی می‌کنند با وجدان کار بالایی کار کنند و اگر مشکل عدم بهره‌وری را حل کنیم کمک مهی در اقتصاد مقاومتی انجام داده‌ایم و در معاونت حقوقی تلاش بر این است که از نقض حقوق زنان جلوگیری شود و باید ساختارهای فرهنگی اجتماعی و اقتصادی تغییرات ایجاد شود و این نباید همراه با افراط و تفریط شود.  
 
وی افزود: چیزی که در سراسر جهان مطرح است زنان با تهدیدات عمده‌ای مواجهند و باید بسترها برای زنان تحصیل کرده ایجاد شود تا با مردان همسان خود رقابت کنند.  

معاون حقوقی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: بیشتر مشکلات ما ناشی از ناآگاهی از قوانین حقوقی کشور است و دولت حقوق شهروندی را برای شهروندان در نظر گرفته که باید اصول حقوقی در این زمینه رعایت شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار