کولایی در نشست تخصصی "زنان، مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار":

5 درصد زنان ایران در قدرت سهیم هستند

عضو انجمن ایرانی مطالعات زنان گفت: 5 درصد زنان ایران در قدرت سهیم هستند و در شوراهای تصمیم‌گیری یا نهادهایی که در سه قوه وجود دارد، از کمترین نقش برخوردارند.

5 درصد زنان ایران در قدرت سهیم هستندبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، الهه کولایی عضو انجمن مطالعات زنان ایرانی در نشست تخصصی "زنان، مسئولیت اجتماعی و توسعه پایدار" که در کمیسیون ملی یونسکوی ایران برگزار شد، اظهار داشت: 5 درصد زنان ایران در قدرت سهیم هستند و در شوراهای تصمیم‌گیری یا نهادهایی که در سه قوه وجود دارد و یا در مجلس خبرگان و در پست‌های سطوح پایین‌تر، از کمترین نقش برخوردارند.

وی ادامه داد: این باور وجود دارد که در اسناد مربوط به زنان با حضور این قشر جامعه، آسیب‌ها فراهم خواهد شد و در متن قوانین کشورهای اسلامی، نقش خانگی زنان تصویر می‌شود.

کولایی یادآور شد: در منطقه غرب آسیا همچنان زنان در درجه دوم قدرت قرار می‌گیرند، ولو اینکه در قانون اساسی نقش آن‌ها تبیین شده باشد بعضا این باور وجود دارد آنجا که قدرت سیاسی است، زنان نیستند. 

وی در پایان با اشاره به نقش ضعیف زنان در سرپرستی خانوار خاطر نشان کرد: در غرب آسیا تنها 20 تا 22 درصد زنان سرپرست خانواده‌اند و با تدوین اسناد بین‌المللی در منطقه غرب آسیا ما همچنان از میانگین جهانی عقب هستیم! 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ایرانی
۲۰:۵۵ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
بنظرم صحبت های این خانم یکم یکطرفه هست.
اینکه بگوییم زنان 5 درصد قدرت را دارند با اینکه بگوییم 5 درصد زنان قدرت دارن فرق داره.
اگر اینطور که این خانم گفته، بخوایم بگیم، اغلیتی از مردان هم قدرت سیاسی دارن.
بنظرم یا جمله بندی ناشیانه بوده و منظور حضور 5 درصدی زنان در سیاست بوده(که این بده) و یا با هدف بوده و قصد بازی با کلمات بوده تا جور دیگری به مقصود برسن.

البته درباره نقش بانوان در سرپرستی خانوار، الزاما زیاد شدن اعداد خوب نیس.
از خودتون بپرسید چرا در کشورهای به اصطلاح توسعه یافته، نرخ سرپرستی بالاس! شاید در مسیر تحقیق، به بالا بودن نرخ موالید حرام زاده، روابط کوتاه مدت، قبول نکردم سرپرستی توسط برخی مردان و یا ... برسید.
آخرین اخبار