وزیر امور خارجه،وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در نشستی مهم با پرسش‌های کنگره درباره اختیارات جنگی جدید به منظور مبارزه با گروه تروریستی داعش، حوزه نفوذ ایران و کانون‌های بحران در سراسر غرب آسیا مواجه هستند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ اسوشیتدپرس در گزارشی از واشنگتن به قلم "دب ریچمن" نوشت:  سه تن از مقامات ارشد امنیت ملی آمریکا با پرسش‌های کنگره درباره اختیارات جنگی جدید به منظور مبارزه با تروریست های داعش، حوزه نفوذ ایران و کانون‌های بحران در سراسر  منطقه غرب آسیا مواجه هستند. 

"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، "اشتون کار‌تر" وزیر دفاع و "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور روز چهارشنبه در نشستی مهم که احتمالا مسائل بیشمار سیاست خارجی واشنگتن را پوشش خواهد داد، در کمیته روابط خارجی سنا سخنرانی خواهند کرد. 

این نشست به منظور دریافت جزئیات بیشتری درباره این برگزار می‌شود که دولت "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا خواهان چه چیزی در مجوز تازه‌ای برای استفاده از نیروی نظامی علیه داعش است. 

کاخ سفید در تلاش برای کسب مجوزی تازه، باید توازنی بین درخواست‌های دموکرات‌ها که خواهان یک جنگ زمینی دیگر نیستند، با نگرانیهای جمهوریخواهان که خواهان مطرح بودن این گزینه هستند، برقرار کند. 

این طرح باعث نخستین رای گیری در کنگره آمریکا درباره جنگ در ۱۳ سال گذشته خواهد شد. 

یازدهم ماه فوریه، اوباما پیشنهاد خود را برای دریافت مجوز ارائه کرد. 

این مجوز، امکان استفاده از نیروی نظامی علیه داعش را به مدت سه سال، بدون پایبندی به مرزهای ملی، فراهم خواهد کرد. 

می‌توان این مبارزه را به هر "گروه جانشین به شدت نزدیک" به داعش که بخش‌هایی از عراق و سوریه را تصرف کرده است، تعمیم داد. 

اوباما در عین حال انجام عملیات رزمی زمینی آمریکا در ابعاد گسترده را که یادآور جنگ در عراق و افغانستان است، منتفی دانست. 

کری احتمالا با پرسش‌هایی درباره مذاکرات بین المللی بین آمریکا، قدرت‌های غربی و ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور در آستانه ضرب الاجلی در پایان ماه برای توافق بر سر یک چارچوب، مواجه است. 

۴۷ تن از ۵۴ جمهوریخواه سنا این هفته با ارسال نامه‌ای سرگشاده برای مقامات ایران هشدار دادند در صورتی که کنگره هر گونه توافق هسته‌ای آن‌ها با رئیس جمهور آمریکا را تایید نکند، چنین توافقی می‌تواند روزی که اوباما در ماه ژانویه سال ۲۰۱۷ از قدرت کنار می‌رود، به پایان برسد. 

اوباما، "جو بایدن" معاون رئیس جمهور آمریکا و "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه سابق آمریکا انتشار این نامه را محکوم کرده‌اند. 

دموکرات‌های سنا اعلام کرده‌اند این نامه، اوباما را در گفتگوهای بین المللی به منظور محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران تضعیف کرده است.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: سنا ، امریکا ، کری ، کارتر ، دمپسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار