جمعی از سناتور های آمریکا حمایت خود را از لایحه ضدایرانی کنگره در باره روند معامله هسته ای کاخ سفید با جمهوری اسلامی اعلام کردند .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسرائیل هیوم ؛ این خبرگزاری اسرائیلی در خبری به نقل از "وال استریت ژورنال "نوشت : دست کم 64 سناتور آمریکایی از طرح کنگره که بر اساس آن هرگونه معامله هسته ای با ایران توسط دولت باراک اوباما ابتدا باید به تصویب نمایندگان آمریکایی درآید ، حمایت کردند . چنانچه تعداد حمایت کنندگان از این لایحه از سه تن بیشتر شود ، وتوی اوباما نیز نمی تواند آن را لغو نماید . 

در همین حال ، رودی جولیانی شهردار سابق نیویورک درجمعی از اعضای گروهک منافقین مدعی شد  : باراک اوباما باید موضع گیری قویتری در قبال برنامه هسته ای ایران اتخاذ نماید  . رییس جمهور آمریکا نباید درباره ایران مماشات کند . تهران به ما ثابت کرده که نمی تواند در زمینه فعالیت های هسته ای قابل اعتماد باشد . 

برگزاری نشست با گروهک منافقین در حالی انجام گرفت که این سازمان تروریستی از سال 2012 در لیست سسیاه سازمان های تروریستی و مسلح ایالات متحده قرار گرفته است . 

جولیانی همچنین تاکید کرد : اقدامات اوباما در معامله با ایران بی پروایانه است و زمینه را برای کنترل کامل تهران شمال خاورمیانه فراهم می کند . نفوذ فزاینده ایران در سوریه و عراق بر همگان روشن شده و این کشور بعنوان رقیبی خطرناک برای عربستان سعودی محسوب می شود . 

شایان ذکر است که طی روزهای اخیر رایزنی های فراوانی میان مقامات غربی از جمله جان کری ، وزیر خارجه آمریکا و لوران فابیوس ، وزیر خارجه فرانسه انجام شده تا ازاین طریق بخش های دیگری از اختلاف نظرات در گفتگوهای هسته ای برطرف شود . 



انتهای پیام /
برچسب ها: لایحه ، سنا ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار