سناتور آمریکایی که به فساد مالی متهم شده است، از خود در برابر این اتهام دفاع و اعلام کرد که هیچ قانونی را نقض نکرده است و قصد ندارد سمت خود را ترک کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وب سایت مالای میل آنلاین، سناتور آمریکایی که به فساد مالی متهم شده است، از خود در برابر این اتهام دفاع کرد. 

"رابرت منندز" سناتور کنگره آمریکا در برابر اتهام فساد مالی قویا از خود دفاع کرد و گفت هیچ قانونی را نقض نکرده است و قصد ندارد سمت خود را ترک کند. 

رسانه‌های آمریکا اعلام کردند دادستان‌ها قصد دارند پرونده اتهامات فساد این قانونگذار دموکرات قدرتمند را که بر پایه بررسی طولانی دراین باره مطرح شده است، تنظیم کنند. در این بررسی پای یک پزشک در فلوریدا که دوست و حامی مالی نزدیک منندز است، در میان است. 

این بررسی که از دو سال پیش ادامه داشته است، شامل قضیه سالومون ملگن چشم پزشک و بازرگانی است که کمک مالی زیادی را به مبارزات انتخاباتی منندز اختصاص داده بود. 

منندز از پاسخگویی به سوالات خبرنگاران خودداری کرد و اما در دفاع از خود گفت: "بگذارید بسیار واضح بگویم، من همواره به درستی و مطابق با قانون عمل کرده‌ام... هر اقدامی که از طرف من و دفتر من در بیست و سه سال گذشته که من در کنگره بوده‌ام، انجام گرفته است، بر اساس دنبال کردن بهترین سیاست‌ها برای مردم نیوجرسی و کل کشور بوده است." 

او به اقدامات خود در کنگره، درباره تروریسم، ایران، و قربانیان طوفان سندی اشاره کرد و افزود: "من برای این مسائل و مردم کشورم، هر روز تلاش کرده‌ام... من چنین کسی هستم و قصد ندارم سمت خود را ترک کنم." 

گفته می‌شود ملگن فعالیت بازرگانی در جمهوری دومنیکن دارد و ظاهرا منندز از دفتر خود در کنگره از منابع دولتی به نفع او استفاده کرده است. 

زمانی که از اریک هولدر دادستان کل آمریکا سوال شد آیا او اتهامات فساد فدرال را علیه منندز در نظر گرفته است، وی گفت: "نمی‌توانم دراینباره اظهارنظر کنم." 

در مارس ۲۰۱۳ زمانی که منندز رهبر متنفذ کمیته روابط خارجی سنای آمریکا بود، واشنگتن پست گزارش داد تشکیلات قضایی میامی سرگرم بررسی فعالیت اوست. 

منندز گفت او و ملگن بیش از دو دهه است که "دوستان نزدیک" هستند و در همه مناسبت‌ها در کنار هم هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار