یک روانشناس گفت: ماهواره در مرزهای عقیدتی جوانان وارد شده و تفکرات آنها را نسبت به مذهبشان تغییر می‌دهد.

فرید فدایی روانشناس در گفت‌وگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاثیرات ماهواره‌ بر روی خانواده‌ها اظهار کرد: تبلیغات سو شبکه‌های ماهواره‌ای اثرات مخربی در اعتقادات تفکرات شخصیت و تربیت خانواده‌ها به ویژه زنان و جوانان دارند و افراد را از نظر تفکرات و اعتقادات صحیح خود جدا می‌کند.

وی با اشاره به تاثیرات ماهواره بر جوانان ادامه داد: متاسفانه ماهواره در مرزهای عقیدتی جوانان وارد شده و تفکرا آنها را نسبت به مذهبشان تغییر می‌دهد  تصمیم‌گیری واظهار نظر جوانان در مسائل روزمره برخاسته از احساسات ناشی از تبلیغات است چرا که تماشای تصاویر ماهواره قدرت تفکر و تعمق آنها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

فدایی تصریح کرد: استفاده و اعتیاد به برنامه‌های مخرب ماهواره‌ای نیز ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی اجتماعی را به شدت تهدید می‌کند و بسیاری از افرادی که زمان زیادی از ساعات شبانه‌روز را به تماشای برنامه‌های ضد اخلاقی ماهواره و اینترنت اختصاص می‌دهند ممکن است از همین راه به انحراف گوناگونی آلوده شوند.

روانشناس با اشاره به آسیب‌های ماهواره‌ای در پایان گفت: افزایش جرایم ترویج مدگرایی و پوشش زننده از بین رفتن روابط غیر اخلاقی در بین مردم پایین آمدن سطح رضایتمندی همسران و بلوغ زودرس و رفتار نامطلوب کودکان و نوجوانان از جمله آسیب‌های ماهواره است.

انتهای پیام/
برچسب ها: تفکرات ، ماهواره ، مذهب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار