یک روانشناس گفت: برای از یاد بردن خاطرات به روشهای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها بروز نکردن این خاطرات است.

حسین ابراهیمی‌مقدم روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگارانبا اشاره به اینکه یادآوری خاطرات بد می‌تواند عواقب بدی برای فرد برجای بگذارند اظهار کرد: برای فراموش کردن خاطرات بد در درجه اول باید آنها را مرور کرد زیرا هنگامی که این کار را انجام می‌دهیم در ذهن تثبیت شده و جا می‌افتد بنابراین باید چیزهایی که ما را به این خاطرات متصل می‌کند مانند یادگاریها از ذهن دور کرد.

وی افزود: با جایگزین کردن خاطره‌های مثبت به جای منفی نیز می‌توان خاطرات بد را از یاد برد همچنین همنشینی با افرادی که می‌توانند مثبتی برای او به ارمغان می‌آورند و نقش مهمی در فراموش کردن خاطرات بد او دارند.

ابراهیمی مقدم تصریح کرد: بعضی از افراد برای از یاد بردن خاطرات بد خود سعی می‌کنند در کنار کار و فعالیت به شدت خود را در انزوا قرار دهند که این مسئله باعث می‌شود که خاطره‌های منفی بیشتر باقی بمانند پس این اشخاص باید از این عمل پرهیز کنند.

این روانشناس در پایان عنوان کرد: اگر چه از یاد بردن تمام خاطرات بد امکان‌پذیر نیست اما افراد می‌توانند توانایی سرکوب این خاطرات را در خوابه وجود آورند این کار با نوعی تمرین در یک زمان خاص انجام می‌گیرد که در آن فرد تمرکز و توجه خود را از یک خاطره منفی به یک خاطره مثبت انتقال می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار