مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی گفت: در 10 سال اخیر با احیای سه هزار و 500هکتار از جنگل ها، میزان این عرصه به بیش از 180 هزار هکتار رسیده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نامدار در حاشیه مراسم غرس نهال در تبریز در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در همین مدت همچنین 680 هزار اصله نهال در منطقه کاشته و یا توزیع شده است.

وی گفت: حدود 160 هزار هکتار از این جنگل ها در استان مربوط به جنگل های ارسباران است که در پنج شهرستان کلیبر، ورزقان، اهر، هوراند، خداآفرین و جلفا واقع شده است.

نامدار افزود: با وجود توسعه جنگل در استان، سرانه آن در آذربایجان شرقی 500 تا 600 مترمربع است و این میزان نسبت به سرانه کشورکه بیش از دو هزار مترمربع است، پایین تر می باشد.

وی گفت: اراضی داخل جنگلی نیز در جنگل های استان احیا و افزایش یافته و به طور نمونه می توان به زارعت چوب اشاره کرد که به طور متوسط 400 هزار اصلهنهال کاشته شده است.

نامدار افزود: مساحت مناطق جنگلی استان قریب به 188 هزار هکتار با گونه های متنوع و دارای ارزش ژنتیکی خاص می باشد که 57 درصد آن جزو جنگل های نیمه مرطوب ارسباران، 39 درصد جزو جنگل های نیمه خشک و 4 درصد جزو جنگل های مرطوب کشور است. 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.