جشن درختکاری با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا، دانش آ‌موزان، مدیران و مسئولان در میدان آ‌زادی برگزار و حدود 600اصله چنار در تپه‌های اطراف کاشته شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاراندر راستای اجرای کمپین "آسمان آبی زمین پاک" و همزمان با فرا رسیدن  هفته درختکاری، طرح کاشت 600اصله درخت چنار با بن بالای 30سانت در دستور کار شهرداری منطقه 9قرار گرفت.


علی اکبر کریمی‌پور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 9 در جشن درختکاری با اشاره به سنت و مذهب در خصوص احترام به درخت گفت: مدیریت ارشد شهرداری تهران در راستای توسعه و افزایش فضای سبز پایدار برنامه‌های ویژه را در دستور کار قرار داده تا ریه‌های تنفسی پایتخت گسترش یابد.


وی با اشاره به افزایش فضای سبز منطقه، رشد این سرانه را چشم گیر دانست و گفت: با توجه به مشارکت مجموعه، مدیریت پادگان‌های داخل محدوده فرودگاه و اماکن نظامی، توسعه فضای سبز، فضاهای بلا استفاده اجرایی شد و این روند تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه خواهد داشت.

کریمی‌پور با بیان بعضی از آلودگی‌ها مانند آلودگی آب نمود عینی دارد و گفت: مباحث و معضلات زیست محیطی زیاد شده و تبعات آن را در جامعه می‌بینیم و بر اساس اهمیتی که مدیران و مسئولان در سال‌های اخیر به این موضوع قایل شده‌اند، در حال حاضر آلودگی هوا نیز توجه تمامی آحاد جامعه را به خود جلب کرده و برنامه‌های مختلفی در راستای کاهش آن اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: آلودگی هوا معضلی است که همه با آن مواجه هستیم و با توجه به حساسیت این موضوع، شهرداری تهران سال‌های اخیر طرح‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای را دنبال  کرده است.
معاون شهردار منطقه 9 ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها، کاشت درخت و توسعه فضای سبز پایدار بوده و این شهرداری نیز به سهم خود اقدامات ویژه‌ای را انجام داده که می‌توان به افزایش 140هکتاری فضای سبز در محدوده پایگاه یکم شکار و فرودگاه مهر آباد اشاره کرد.


وی از مشارکت فضاهای خصوصی نظیر اماکن نظامی، منازل مسکونی،‌مدارس و ادارات سطح محدوده در توسعه فضای سبز تقدیر و تشکر کرد و گفت: در سال جاری اقدامات ویژه‌ای انجام شد و در کنار این برنامه‌ها استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری نیز در دستور کار داشتیم.


انتهای پیام/


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار