وزیر دارایی یونان در مصاحبه‌ای با یک نشریه ایتالیایی گفت، در صورتی که کشورهای منطقه یورو، طرح‌های رشد اقتصادی و بازپرداخت بدهی آتن را رد کنند، ما در پاسخ، یک همه‌پرسی یا یک انتخابات زودهنگام برگزار خواهیم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت جدید آتن به رهبری آلکسیس سپراس، نخست وزیر این کشور، که در انتخابات ماه ژانویه پیروز شد، ماه گذشته میلادی با طلبکاران خود در اتحادیه اروپا به توافقی موقت به منظور بازپرداخت بدهی و اجرای اصلاحات اقتصادی دست پیدا کرد. آتن تا پایان ماه آوریل فرصت دارد تا اصلاحاتی که قرار است در ازای کمک‌های مالی بیشتر انجام دهد را مشخص کند.
 
وزرای دارایی منطقه یورو، روز دوشنبه در شرق بروکسل دیدار کردند تا نامه اخیر دولت یونان درباره اصلاحات اقتصادی وعده داده شده را به بحث بگذارند.
 
یانیس واروفاکیس، وزیر دارایی یونان در مصاحبه با نشریه ایتالیایی "کوریره دلا سرا" تاکید کرد: در صورتی که بروکسل در نهایت طرح‌های پیشنهادی یونان را رد کند، مشکلاتی ایجاد خواهد شد اما همان‌طور که نخست‌وزیر یونان گفته است، ما تا ابد به صندلی‌های خود نچسبیده‌ایم و می‌توانیم به انتخابات برگشته و یا خواهان همه‌پرسی شویم.
 
اگرچه وزیر دارایی یونان درمورد اینکه ممکن است همه‌پرسی درباره چه چیزی باشد، اظهار نظر نکرد اما پیش‌تر این گمانه زنی مطرح بود که دولت یونان در صورت بن‌بست در مذاکرات با طلبکاران خود در اتحادیه اروپا، ممکن است یک همه‌پرسی درباره عدم پذیرش محدودیت‌های اعمال شده از سوی این اتحادیه برگزار کند.
 
واروفاکیس همچنین در این مصاحبه گفت: تاکنون شرکای ما در منطقه یورو تنها پاسخی که به طرح‌های پیشنهادی ما به منظور جایگزینی بدهی فعلی با اوراق قرضه دولتی مربوط به رشد اقتصادی داده‌اند، سکوت بوده است .
 
وی درباره این اوراق قرضه گفت: من می خواهم اروپا درک کند که این کار راهی برای بازپرداخت بیشتر بدهی است نه دادن پول کمتر.
 
وی همچنین تاکید کرد که مردم یونان درک می‌کنند که دولت با تشکیلاتی درگیر است که مدعی نجات یونان بود اما بار این مسئولیت را بر دوش فقرا گذاشته است.
 
انتهای پیام /
برچسب ها: وزیر ، دارایی ، یونان ، اگر ، بروکسل ، جواب ، رد ، دهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار