اتحادیه عرب در بیانیه پایانی خود بر حمایت از دولت مشروع لیبی تأکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی،  نشست اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه در بیانیه پایانی خود بر حمایت از دولت مشروع لیبی  و گفتگوهایی که با نظارت  سازمان ملل متحد برگزار می شود تأکید کرد و خواهان برداشته شدن ممنوعیت واردات سلاح به ارتش لیبی از سوی شورای امنیت شد.

همچنین در این بیانیه بر عدم تعامل با هر گروه خارجی تأکید و از کشورهای عضو اتحادیه عرب خواسته شده است تا با روسای هیئت های دیپلماتیکی که از سوی دولت مشروع در لیبی موظف به انجام وظیفه هستند، همکاری نمایند

اتحادیه عرب همچنین در این بیانیه بر احترام به حاکمیت و یکپارچگی  لیبی  و نیز عدم دخالت در امور داخلی  و حفظ استقلال سیاسی در این کشور تأکید کرد.

وزرای خارجه اتحادیه عرب همچنین در بیانیه پایانی خود بر مشروعیت "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهوری فراری یمن، تأکید کردند و مدعی شدند که بیانیه قانون اساسی انصارالله "کودتا علیه مشروعیت" در یمن به شمار می رود.

در بیانیه پایانی  وزرای خارجه عرب همچنین بر پایبندی  کامل به حفظ یکپارچگی یمن و احترام به استقلال و حاکمیت این کشور و نیز مخالفت با هرگونه دخالت در امور داخلی و ایستادن در کنار ملت یمن تأکید شد.

در این بیانیه همچنین بر" اهمیت حمایت از مشروعیت قانون اساسی با ریاست جمهوری عبدربه منصور هادی و تلاشهای ملی برای از سرگیری روند سیاسی و پیشبرد مذاکرات جاری میان اقشار مختلف سیاسی برطبق  طرح شورای همکای خایج فارس  و گفتگوهای ملی و نیز مصوبات شورای امنیت " تأکید شد.

این بیانیه همچنین خواهان برداشته شدن فوری بازداشت خانگی "خالد بحاح" نخست وزیر مستعفی یمن شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بیانیه ، اتحادیه ، عرب ، لیبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار