معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مدیریت تغذیه و هورمون‌تراپی یکی از روش‌های موثر در افزایش دوقلو‌زایی در گوسفندان است که در آذربایجان‌شرقی انجام می‌پذیرد.

غفور عبداللّهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: پیش‌بینی کرده‌ایم که می‌توان با مدیریت تولیدمثل درصد دوقلوزایی را افزایش داد و یا تولید مثل را به گونه‌ای مدیریت کرد که دوقلوزایی در طول یک سال صورت گیرد و در این راستا تسهیلات ارزان قیمت در اختیار تولیدکنندگان قرار می‌گیرد تا از طرفی تغذیه مناسب برای گله‌های دام سبک تامین شود و از طرف دیگر تولیدکنندگان بتوانند مدیریت تولیدمثل را انجام دهند.

وي اظهار داشت: بهبود مدیریت تولید و تغذیه دام عاملی برای افزایش میزان تولید گوشت قرمز گوسفندی است و به نوعی فشار کمتری نیز به مراتع وارد می شود به همین منظور تاکید بیشتر این سازمان در بخش بهبود تغذیه دام و مدیریت تولیدمثل است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: دام هاي سبک داخلي از لحاظ پایين بودن راندمان لاشه، تجمع بالاي چربي در لاشه ضعف هايي دارد و در مجموع عملكرد توليد گوشت ايران در مقايسه با دام هاي اصلاح نژاد شده دنيا پایين تر است. 

عبداللّهی تاکید كرد: اميداريم بتوانيم با اجراي برنامه هاي پيشنهادي اصلاح نژاد روي گله هاي دام سبك به سمتي پيش برويم كه دام هايي با راندمان لاشه بالاتر، چربي كمتر در لاشه، افزايش درصد دوقلوزايي و شرايط بهره وري بالاتر داشته باشيم.
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.