فرهادی در اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو:

شهدای دانشجو به بشریت آموختند علم به تنهایی برای انسانی زیستن کافی نیست

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شهیدان دانشجو ثابت کردند که علم آموزی به تنهایی برای انسانی زیستن کفایت نمی‌کند در تشابه بین علم و شهادت هر دو هویت بخش و معرفت آفرینند.

شهدای دانشجو به بشریت آموختند علم به تنهایی برای انسانی زیستن کافی نیستبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه کنگره ملی شهدای دانشجو ضمن گرامیداشت یاد شهدا به ویژه شهدای دانشجو اظهار داشت: شهید با خون خود با شهادت مسیر تعالی و پیشرفت کشور را هموار می‌کند و قدرت شهید بالاتر از قدرت قدم‌ها و قلم‌هاست.

وی اظهار داشت: فرهنگ شهادت حرکت‌زا و برکت آفرین است. لذا شهید با انتخاب این راه در حقیقت عزت جامعه را تامین می‌کند.

وزیر علوم ضمن بیان این که شهادت سبکی از زندگی است تصریح کرد: شهید با قربانی کردن جان خود ثابت می‌کند مرگ عزت‌مندانه بهتر از زندگی ذلیلانه است.

فرهادی با بیان این که شهید در حقیقت در سه عرصه مهم و حیاتی گام برمی‌دارد تصریح کرد: سنگر اول سنگر علم است که شهید در این سنگر بر دشمن خود می‌تازد؛ سنگر دوم سنگری بود که شهید در آن بر دشمن فائق آمد و دشمن را به ذلت کشاند.

وی سنگر سوم را که شهدای انقلاب فاتح آن بودند سنگر حماسه دانست و تصریح کرد: به بیان دیگر شهید بین علم، عقلانیت و حماسه پیوند برقرار می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که علم و شهادت از یک جنسند یادآور شد: شهیدان دانشجو ثابت کردند که علم آموزی به تنهایی برای انسانی زیستن کفایت نمی‌کند در تشابه بین علم و شهادت هر دو هویت بخش و معرفت آفرینند.

فرهادی اضافه کرد: شهادت عامل نیرومندی در مبارزه با جهل است و شهید با خون خود شرایط پویایی و زندگی را در جامعه فراهم می‌کند.

وی با بیان این که گاهی حیات جامعه به وسیله عوامل بیرونی به مخاطره می‌افتد تصریح کرد: در این مرحله است که تنها شهادت می‌تواند موجب احیای مجدد آن جامعه شود و خون شهید تبدیل به دریایی از خون گشته و به جامعه تزریق می‌شود.

وزیر علوم اضافه کرد: همت‌ها، باکری‌ها و.... با شهادت خود نشان دادند که فرهنگ شهید و دانشجو از هم جدا نیستند، بلکه هر دوی آن‌ها حقیقتی واحدند در دو جلوی مختلف.

فرهادی با تاکید براینکه قدردانی از شهید با شعار و تبلیغ محقق نمی‌شود، اظهار داشت: وظیفه دینی و اجتماعی ما حکم می‌کند که پاسدار راه شهدا باشیم.

وی در پایان با اشاره به بحث تقویت بینه علمی دانشجویان تصریح کرد: تقویت بنیه علمی دانشجویان در همه حال حتی در سال‌های دفاع مقدس مورد تاکید بود و ما بارها خودمان در کنار سایر اساتید در جبهه‌های حق علیه باطل کلاس‌های درس را برگزار می‌کردیم و امروز بالغ بر 6 هزار شهید دانشجو ثمره از خودگذشتگی آن عزیزان و علت گردهمایی ما در این مکان می‌باشد و امیدواریم همه ما از راه و هدف این عزیزان پیروی کنیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: احزاب ، تشکل ، شهید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار