فرهادی در مراسم افتتاحیه گالری انرژی نو:

موزه‌ها از چرخه‌های امکانات ملی هستند / شیوه‌های مختلف آرایش موزه‌ای حائز اهمیت است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این موزه و تمام موزه‌ها یکی دیگر از چرخه‌های امکانات علمی هستند و باعث انتقال اطلاعات علمی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، محمد فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه گالری انرژی نو که عصر امروز (چهارشنبه) در موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: داشتن موزه آن هم در موزه علم و فناوری ضروری است و این موزه حدود 10 سال پیش راه‌اندازی شد، ضمن این که خرسندیم در حوزه پزشکی نیز توانسته‌ایم موزه‌ای تأسیس کنیم.

وی افزود: این موزه و همه موزه‌ها یکی دیگر از چرخه‌های امکانات علمی هستند و باعث انتقال اطلاعات علمی خواهد شد و جوانان از آنچه اتفاق افتاده می‌توانند ایده بگیرند.

فرهادی ادامه داد: در امکاناتی که هم‌اکنون فراهم شده عموماً ابزار سخت مورد توجه قرار گرفته و در آینده تکنولوژی‌های دیگر نیز باید وجود داشته باشد و ما مواد و امکانات دیگری در کشور داریم که باید از آن‌ها نیز استفاده کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: شیوه‌های مختلف در نگهداری موزه‌ها یا همان آرایش موزه‌ای اهمیت زیادی دارد و در این زمینه نیز باید از فناوری نوین استفاده شود.

وی تصریح کرد: ما باید موزه علمی علم و فناوری داشته باشیم، البته پارک‌های علم و فناوری گام مؤثری است.

فرهادی ادامه داد: قطعاً جوانان مشتاق باید علم را هر طوری که وجود دارد، فرا بگیرند و امروز ما شاهد افتتاح گالری انرژی نو از سوی رئیس سازمان انرژی اتمی هستیم و ایشان در عرصه علمی و انرژی پیشکسوت هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه به این که امروز شاهد رو به اتمام رفتن برخی انرژی‌ها که در گذشته وجود داشته است، هستیم، همه کشورها به این فکر افتاده‌اند که به سمت انرژی‌های نو مثل انرژی هسته‌ای و انرژی پاک بروند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار