نشست خبری کنگره سراسری شهدای دانشجو با حضور حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور ، وجدانی نیا معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی و دیگر مدیران اجرایی کنگره در لانه جاسوسی سابق آمریکا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمد ودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی در این همایش با بیان اینکه برنامه اصلی کنگره از آذر ماه شروع خواهد شد، اظهارداشت: محور اصلی کنگره سراسری شهدای شاخص به ویژه شهید علم الهدی است.
 
وی با تاکید بر رشته تحصیلی شهدای دانشجوی شاخص گفت: نیاز معرفی چهره‌هایی مانند شهید غلامعلی پیچک که در رشته کارشناسی انرژی اتمی تحصیل می‌کرده است به طور ویژه‌ در دانشگاه‌ها وجود دارد.
 
حیدری در ادامه تصریح کرد: تا امروز 4 هزار نفر از شهدای دانشجو اطلاعات جمع آوری شده است و از هر شخص و دستگاه و مجموعه‌ای که در این زمینه کار کرده است اطلاعات جمع آوری کرده‌ایم تا یک بانک جامع داشته باشیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی تاکید کرد: ما امسال خادم کنگره شهدای دانشجو در دانشگاه‌ها هستیم.
 
وی با تاکید براینکه فرهنگ جهاد، مقاومت فرهنگی است که کشور برای رسیدن به آرمان‌های بلند نیازمند آن است،‌ گفت: فرهنگ و مدیریت جهادی در مقوله‌ای است که باید در مدت زمان کم کارهای بزرگی را رقم بزند که ما در عرصه‌های علمی نیاز به این روحیه داریم.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی  با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در اردوی راهیان نور اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره دانشجویان شهید و الگوسازی از این دانشجویان می‌تواند به جریان دانشجویی کشور در تمام عرصه‌ها ادبی، هنری، علمی، فرهنگی جهت دهد.  
 
وی با بیان اینکه جمعیت دانشجویی کشور باید به دیدار خانواده شهدای دانشجوی برود و این فرهنگ را به جامعه انتقال دهد، تصریح کرد: کنگره شهدای دانشجو با مشارکت همه ارگان‌ها در همه دانشگاه‌ها انجام می‌شود که این موضوع در سطح دانشگاه‌ها نیازمند کمک وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و درمان است.
 
ودود حیدری گفت: در راستای جمع آوری اطلاعات شهدای دانشجو 32 کتاب تدوین و چاپ شده است و از وصیت‌نامه شهدا نیز در بانک اطلاعاتی استفاده کرده‌ایم هم چنین تولید فیلم مستند شهدای دانشجو را با محوریت شهد علم الهدی در دستور کار داریم.  
 
وی با اشاره به این که در این کنگره به دنبال کارهای نمایشی نیستیم تاکید کرد: می‌خواهیم این اتفاق‌ها در کف دانشگاه‌ها بیفتد و برای همین صرفا در تهران برگزار نکردیم.

براساس این گزارش در پایان این نشست از لگو و پوستر شهدای دانشجو رونمایی شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، کنگره ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار