محمدمهدی فخری‌‌زاده گفت: وظیفه اتحادیه ناشران و کتابفروشان جمع آوری کتاب "لولیتا" نبوده و این اتحادیه فقط اطلاع رسانی می‌کند.

محمدمهدی فخری‌زاده، دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه وظیفه اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران جمع آوری کتاب لولیتا نبوده، گفت: جمع آوری این کتاب بر عهده حوزه بازرسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و اتحادیه ناشران و کتابفروشان موضوع جمع آوری کتاب لولیتا را بر روی سایت گذاشته تا به کتابفروشی‌های عضو هشدار داده شود که بر طبق دستور ابلاغ شده از اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب لولیتا را نفروشند. 

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران ادامه داد: اتحادیه فقط موظف به انجام کار صنفی و حمایت از ناشران بوده و وظیفه‌ای در قبال جمع آوری کتاب و رسیدگی به توزیع کتاب‌های مجاز یا غیر مجاز ندارد. 

فخری‌زاده، اظهار داشت: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران فقط اطلاع رسانی می‌کند تا کتابفروشان مواظب باشند و برای خودشان درد سر درست نکنند. 

وی افزود: همه کتابفروشی‌های موجود در بازار زیر مجموعه اتحادیه ناشران و  کتابفروشان نیستند اما اینکه کتاب‌های فاقد مجوز چگونه در برخی از کتابفروشی‌ها ارائه می‌شوند را باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرسید. 

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران تصریح کرد: اصلا در شأن اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نیست که بخواهد کتابی را جمع آوری کند. 

فخری‌زاده، افزود: این اتحادیه فقط مرکزی برای کارهای صنفی اعضا به نفع آنها است. 

وی در خصوص دستور کتبی اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: این نامه دیروز در اتحادیه قرائت شد و ما هم آن را با هدف اطلاع رسانی بر روی سایت گذاشتیم. 

فخری‌زاده، خاطر نشان کرد: اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران نمی‌تواند اقدام به جمع آوری کتاب‌هایی همچون کتاب لولیتا بکند زیرا قطعا برای این کار باید دستور قضایی، اماکن و نیروی انتظامی را داشته باشد. 

همچنین محمد زنده روح، مدیر اجرایی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در خصوص نقش این اتحادیه در جمع آوری کتاب‌های فاقد مجوز گفت: کار خاصی به آن صورت که امکاناتی داشته باشیم و بخواهیم کاری انجام دهیم عملی نیست. 

وی افزود: آنچه در حیطه وظایف ما تعریف شده اطلاع رسانی در سطح اعضای خودمان است تا در رابطه با جمع  آوری کتاب‌هایی چون لولیتا با ما همکاری کنند و عامل توزیع آن نباشند. 

مدیر اجرایی اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران اظهار داشت: ما در میان کتابفروشان در کل 1200 یا 1300 عضو داریم البته شاید در حال حاضر 10000 ناشر و کتابفروش در سطح تهران فعالیت می‌کنند. 


انتهای پیام/

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.