به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از ادارهکل روابط عمومی و امور بینالملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی درباره آثار دانشجویی گفت: دانشجویان ما جسارت تجربه فضاهای جدید را پیدا کردهاند. این دانشجویان میتوانند با تجربههای بعدی خود پویانمایی ایران را در دنیا مطرح کنند.
سفلایی افزود: برخلاف سالهای قبل که تکنیکها سنتی و انفرادی بود، امسال یک نوع تنوع تکنیکی در آثار دیده میشود که با رگههایی از خلاقیت و نوآوری همراه است. امیدوارم بتوانیم به همین اندازه صنعت پویانمایی را ارتقا دهیم و تجربه دانشجویان تنها در حد پایاننامه و مقالههای دانشجویی نماند.
این داور در پاسخ به این پرسش که چه مشکلهایی برای پویانمایی دانشجویی وجود دارد، افزود: سازوکار و روند عرضه و تقاضای ما در تولید و پخش پویانمایی تعریف شده و مشخص نیست. تنها راه برای عرضه آثار انیماتورهای ما تلویزیون است که خود پویانمایی تلویزیونی در حال حاضر تعریف ویژهای دارد. بنابراین اگر شخصی بخواهد به کاری خارج از مسایل تعریف شده صداوسیما بپردازد، هیچ راه فراری به جز عرضه اثرش در جشنواره پویانمایی ندارد.
وی در پایان گفت: سادهترین کار این است که تولیدات کوتاه پویانمایی امکان پخش و دیده شدن پیدا کنند، ما میتوانیم هفتههای فیلم پویانمایی داشته باشیم. حمایت از پویانمایی نیز اهمیت دارد و کسانی که امکان تولید پویانمایی را دارند باید به بخش دانشجویی توجه بیشتری داشته باشند.
گفتنی است، نهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران از 17 تا 21 اسفندماه جاری در دو سالن مرکز آفرینشهای فرهنگیهنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سالن سینما تئاتر کانون و چهار سالن دیگر پذیرای شرکتکنندگان است.
انتهای پیام/