صبح امروز هفتمین نشست مسئولان فرهنگی هیات‌های فوتبال استانی کشور از ساعت 9 صبح در سالن اجتماعات آکادمی ملی فوتبال آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ محمدرضا ملامحمد –رییس کمیته فرهنگی فدراسیون در ابتدای این نشست ضمن عرض سلام و خوش آمد گویی و تسلیت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: این هفتمین جلسه از سری نشست های کمیته فرهنگی فدراسیون با مسئولان فرهنگی هیات های کشور است که البته با کمی تاخیر برگزار می شود چرا که در سال گذشته فشردگی برنامه های فرهنگی مختص جام جهانی و جام ملتهای آسیا اجازه میزبای شما را به ما در این نشست نمی داد.

وی ادامه داد: لازم می دانم تا بطور مختصر از عملکرد سال گذشته خود در کمیته فرهنگی فدراسیون توضیحاتی ارائه کنم. نخستین موضوع که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود، جام جهانی برزیل و حضور تیم ملی کشومان در این رویداد فوق العاده مهم بود. این رویداد چه در مرحله مقدماتی و چه در مرحله گروهی نیازمند فعالیت های فرهنگی گستره ای بود که بطور مثال از اهم اقدامات خود می توانم به برگزاری نشست همبستگی ملی پیش از اعزام تیم، رونمایی از آثار فرهنگی مرتبط با جام جهانی، آماده سازی اقلام فرهنگی تبلیغی جهت ارائه به هموطنان حاضر در برزیل و در نهایت بدرقه باشکوه تیم ملی به برزیل اشاره کنم.

ملامحمد افزود: جام ملتهای آسیا دیگر بخش مهم از برنامه های فرهنگی ما در سال گذشته بود که البته به گستردگی جام جهانی نبود اما این دلایل باعث به تاخیر افتادن هفتمین نشست ما با شما بود. 

رییس کمیته فرهنگی فدراسیون درباره نقش مسئولان هیات فوتبالی استانها در فرهنگ فوتبال گفت: از نظر من رکن فرهنگی فوتبال کشور، مسئولان فرهنگی هیات های فوتبال استانی هستند و حساسیت های کاری شما باعث شده تا امروز در اینجا جمع شویم. به همین منظور در قدم اول می خواهیم احکام مسئولان فرهنگی هیات های استانی را صادر کنیم تا مسئول فرهنگی هر هیات فوتبال در طول یک سال مشخص و ارتباطات خود را با یکدیگر بیش از پیش توسعه دهیم. در واقع سال آتی را یک تحول اساسی برای حوزه فرهنگی فوتبال تلقی می کنیم و در راستای به اجرا درآمدن این مورد هرگونه پشتیبانی لازم از شما را انجام خواهیم داد. پس از سال آینده مسئولیت فرهنگی هر هیات فوتبال استانی بر عهده شما خواهد بود تا در عرصه فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی، فوتبال پایه و در هردو رده آقایان و خانم ها شاهد پیشرفت بیش از پیش فعالیت های فرهنگی باشیم.

وی تاکید کرد: ما هم به عنوان متولی اصلی فرهنگی فوتبال کشور بطور سر زده به بررسی و ارزیابی امکاناتی که روسای هیات های استانی برای حوزه فرهنگی هیاتها ایجاد کرده اند خواهیم پرداخت و از شما می خواهم تا به شناسایی مسئولان فرهنگی باشگاه های استان های خود بپردازید تا برنامه های فرهنگی مد نظرمان قابل برنامه ریزتر و قابل پیگیری از هر مسئول مربوطه باشد.

ملامحمد در پایان درباره برنامه های کمیته فرهنگی گفت: در هفته آینده قصد داریم تا مهمانسرای شماره یک کمپ تیم های ملی را با حضور خانواده شهید رضایی مجد به نام این شهید بزرگوار نامگذاری کنیم و در سال آینده هم برگزاری کنگره شهدای ورزشکار از دیگر برنامه های ما است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار