ابریشمی در جشنواره صنعت بسته‌بندی:

بسته‌بندی از ارکان اساسی تولید و صادرات است/ صادرات فله‌ای کالاها باید متوقف شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه از نظر حفاظت کالا، بارگیری و تحویل آسان کالا بسته‌بندی دارای اهمیت است، این صنعت را می‌توان یکی از ارکان اساسی تولید و صادرات دانست.

تلفنی** بسته‌بندی از ارکان اساسی تولید و صادرات استبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید ابریشمی امروز در نخستین جشنواره برترین‌ها در صنعت بسته‌بندی اظهار داشت: بسته‌بندی یکی از ارکان اساسی تولید و صادرات است چرا که بسته‌بندی از نظر حفاظت کالا، بارگیری و تحویل آزاد کالا برایمان اهمیت دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: ارزیابی اقتصادی کالا، انبارداری و نگهداری کالا و آسانی حمل‌ونقل از جمله قابلیت‌های صنعت بسته‌بندی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه صادرات فله‌ای کالاها باید متوقف شود ادامه داد: واحدهای صنعتی در سال‌های اخیر به این مسئله پی برده‌اند که برای عرضه بهتر و سالم‌تر محصولات و دسترسی آسانتر مشتریان به کالا باید صنعت بسته بندی را به صورت جدی مورد ارزیابی قرار دهند.

وی تصریح کرد: در واقع هر صادرات کالا بدون بسته‌بندی به خصوص کالاهای خوراکی بدون معنی است.

سید ابریشمی گفت: با توجه به اهمیت این مجموعه امسال از ریاست سازمان بین‌المللی بسته بندی جهت تحقیق از واحدهای مرتبط با صنعت بسته‌بندی و خوشه‌های این صنعت در استان‌‌ها دعوت شد تا از این طریق پیوندی با سازمان جهانی ایجاد شود. 

معاون وزیر صنعت در مورد جایگاه بسته‌بندی ایران گفت: متاسفانه از آنجایی که عضو wpo (سازمان جهانی بسته‌بندی) نیست عملا در رده‌بندی‌ها قرار نداریم و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم.

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه با استفاده از دانش فنی این سازمان صنعت بسته‌بندی به سرعت پیشرفت خواهد کرد افزود: هدف ما امسال از برگزاری نمایشگاه و دعوت از ریاست سازمان بین‌المللی بسته‌بندی ارتقای این صنعت در داخل کشور است تا از این طریق به ارزش افزوده‌ بالا دست یابیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار