دبیر سالانه طراحی بسته‌بندی: بسته بندی خوب یا بد در سقوط یا پیشرفت یک کالا تعیین کنده است.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران نشست اولین مراسم سالانه اهدا و معرفی آثار برگزیده طراحی بسته‌ها ظهر امروز در تالار امیر خانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
 
در این نشست که  با حضور "ایمان  آل‌‌مظفر" دبیر سالانه، "شهرزاد اسفرجانی" رییس هیئت داوران و "مهرداد ذوالنور" برگزار  شد، در ارتباط با این سالانه نکاتی مطرح شد.

در این نشست ایمان آل مظفر دبیر برگزاری این نمایشگاه گفت: وب سایت بسته‌بندی از سال گذشته راه‌اندازی شده که در آن سعی کردیم آثار بسته‌بندی که از استانداردهایی برخوردار است را به نمایش بگذاریم.  

وی افزود: البته در این  بین سعی کردیم آثار دانشجویانی که استعدادهایی در طراحی بسته‌بندی دارند را  بیشتر مورد توجه قرار داده و به نمایش بگذاریم.

آل مظفر درباره برگزاری سالانه بسته‌‌ها نیز گفت: در سال گذشته برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین سالانه بسته‌بندی صورت گرفت که در پی آن 200 اثر  به وب سایت رسید که از این  تعداد 105 اثر انتخاب و به نمایش گذاشته شد.

وی تصریح کرد: در برگزاری اولین سالانه بسته‌ها 3 طراح به عنوان کاندید معرفی و یک تاثیر شایسته دریافت تندیس بسته‌ها  و دیپلم افتخار خواهد شد.

آل مظفر در ادامه گفت: یکی دیگر از اهداف وب سایت بسته‌ها در کنار برگزاری نمایشگاه، انتشار کتاب سال بسته‌بندی است که تولید‌کنندگان به آن مراجعه و با طراحان بسته بندی آشنا شوند تا به  این ترتیب طراحی بسته‌بندی ارتقا  پیدا کند.

*توجه به حق  کپی رایت

دبیر نخستین سالانه طراحی بسته‌بندی اظهار داشت: یکی دیگر از برنامه های طراحی شده در این وب سایت  توجه به حق کپی رایت  طراحان بسته‌بندی است.

در ادامه این نشست اسفرجانی رئیس هیئت داوران این نمایشگاه سالانه نیز گفت: برگزاری این  سالانه با هدف کمک کردن به رشد و توسعه بسته‌بندی در کشور است، چرا که توجه به موضوع طراحی بسته‌بندی کشورمان بسیار حیاتی است.

وی گفت: هزاران طراح جوان  به شغل و کار تخصصی احتیاج دارند اما متاسفانه بدلیل آنکه نظام آموزشی کشور در این زمینه در دهه چهل نوشته شده است بنابراین ما در حال حاضر  بیش از 50 سال با دوره آموزشی فاصله داریم.

وی اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری این رویداد سالانه شناسایی پتانسیل طراحان کشور است.

*عقب ماندن در صنعت  بسته بندی 

اسفرجانی گفت:‌متاسفانه در ارتباط با صنعت بسته بندی در کشورمان از کشور همسایه چون ترکیه 100 قدم عقب‌تر هستیم.

عضو هیئت داوران نمایشگاه سالانه طراحی بسته‌ها گفت: بسته بندی بد یا خوب یک محصول مسئول سقوط یا پیشرفت آن خواهد بود، در حقیقت هر چقدر تولید خوب باشد اما در ارتباط با بسته بندی ضعیف باشیم مشاهده می‌کنیم که کالای ایرانی خوب  به یک کالای خارجی درجه 3 می‌بازد.

*رونمایی  از پوستر نمایشگاه بسته‌ها

در ادامه این  نشست از پوستر نمایشگاه سالانه  طراحی بسته‌بندی که توسط طاهره محبی طاها  طراحی شده رونمایی شد.

گفتنی است؛ اولین  نمایشگاه سالانه آثار برگزیده سال بسته ها، سوم آبان در خانه هنرمندان ایران  برگزار  و برگزیدگان تقدیر خواهد شد.
 

انتهای پیام/ اس
برچسب ها: طراحی ، بسته بندی ، کالا ، تجسمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار