در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در اردیبهشت‌ماه 1393، مهم‌ترین اخبار به نشست خبری فرمانده کل‌سپاه پاسداران و سخنان وی مربوط می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در اردیبهشت‌ماه سال 1393 به شرح ذیل است:


سردار سرلشکر پاسدار محمد علی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری که مناسبت دوم اردیبهشت سالروز تصویب اساسنامه سپاه برگزار شد ضمن تبریک ایام ولایت حضرت زهرا(س) گفت: دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبق مصوبه شورای عالی انقلاب است.

وی افزود: فلسفه وجودی سپاه از همان بدو شروع کار یعنی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی بوده است، انقلابی که با زحمات و مجاهدت‌های فراوان مردم مسلمان ایران برپا شده است.
از جوسازی علیه سپاه تا درخواست

در مورد 5 دستاورد جدید نیروی زمینی ارتش چه می‌دانید؟

سلاح 6 لول نواخت بالای کالیبر 50 محرم، پروژه زره کامپوزیتی هوشمند تانک سبلان ایران، توپ 155 م م خودکششی هویزه و خودروی تاکتیکی فوق سنگین 10*10 ذوالجناح جدیدترین دستاوردهای نزاجاست که از سوی امیر سرتیپ پوردستان رونمایی شد.


فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: روز شهادت شهید شیرودی، یک روز به یاد ماندنی است. ایشان شب قبل از شهادت تا صبح مشغول دعا، نماز و عبادت بود و با شروع روشنایی، همراه با یارانش حمله خودشان را علیه یگان‌های زره‌ای رژیم بعثی عراق آغاز می‌کنند.
از جوسازی علیه سپاه تا درخواست

تجهیز سامانه پدافندی S200 به موشک صیاد 3/ آسمان کشور با استفاده از سامانه‌های راداری پیشرفته رصد می‌شود

معاون اجرایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: موشک صیاد (3) با تلفیق با سامانه S200 توانمندی جدیدی را به این سامانه اضافه کرده است و با استفاده از این موشک می‌توان اهداف با ارتفاع متوسط را مورد اصابت قرار داد.

درخواست "بان‌کی‌مون" از اسرائیل برای عضویت در کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی

مراسم بزرگداشت روز جهانی یادبود قربانیان سلاح‌های شیمیایی در موزه صلح تهران در حالی برگزار شد که "بان‌کی‌مون" از اسرائیل خواست تا برای عضویت در کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی اقدام کند.
از جوسازی علیه سپاه تا درخواست

تجهیز نزاجا به موشک‌های نقطه‌زن ۳۰۰ کیلومتری

امیر "کیومرث حیدری" جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، از تجهیز این نیرو به موشکی خاص با برد بالای ۳۰۰ کیلومتر خبر داد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه کشورهای دارای استعداد ایجاد تمدن در جهان دارای یک نظام فکری سیاسی مستقل با قابلیت نفوذ در ورای مرزهای جغرافیایی خودشان هستند، گفت: این کشورها می‌توانند مدل‌های توزیع قدرت را به هم بزنند و تنفس قدرت‌های بزرگ را محدود و یا حتی مسدود کنند.
از جوسازی علیه سپاه تا درخواست

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: قدرت نفوذ ایران از محور ایران، عراق و سوریه تا مدیترانه رسیده و این سومین بار است که قدرت نفوذ ایران تا مدیترانه گسترده شده است. خط دفاعی ما دیگر شلمچه نیست، مرز دفاعی ما جنوب لبنان با اسراییل است و عمق دفاع استراتژیک ما تا کنار مدیترانه و بالای سر اسراییل رسیده است.

سرعت شناورهای نیروی دریایی سپاه دو برابر شناورهای آمریکایی است/ دست‌یابی به شناور تندروی نظامی با تجهیزات موشک‌انداز و حداکثر سرعت 60 نات/هیچ کشوری بالاتر از سرعت 35 نات در شناورهای تندرو نداریم

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به این که آمریکایی‌ها شناورهای تندروی سپاه را عامل شکست برنامه‌های خود در خلیج فارس دانسته‌اند گفت: تعداد بسیاری از شناورهای با سرعت 60 نات در سازمان رزم نیروی دریایی سپاه وجود دارد و آمریکایی‌ها نیز به شکست خود در مقابل راهبرد بازدارندگی ایران در خلیج فارس اعتراف کرده‌اند.
از جوسازی علیه سپاه تا درخواست

جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اولین یادواره کشوری یک‌صد شهید صنف طلا و جواهر که در ادامه کنگره ملی ده هزار شهید اصناف و بازار برگزار شد، جزییات توهین‌های بنی‌صدر به رزمندگان اسلام در جبهه را تشریح کرد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در افتتاحیه دومین کنفرانس ملی دفاع سایبری در دانشگاه امام‌حسین(ع) گفت: تجاوز سایبری به جمهوری اسلامی تجاوز به خاکمان محسوب می‌شود و باید در جهت ساز و کارهای دفاع و حمله سایبری برآییم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: موشک‌ها و راکت‌هایی که بالگرد از آنها استفاده می‌کند بهینه‌سازی‌ شده‌اند و نمونه‌ای از این موشک‌های هدایت شونده با برد بیش از 4 کیلومتر را در رزمایش بیت‌المقدس در منطقه اصفهان تست می‌کنیم .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تأکید کرد: موشک بالستیک هرمز 2 یک موشک ضد ناو است. سرعت موشک‌های ضد ناو کروز ما 7 دهم و 8 دهم ماخ بود که سرعت هرمز 2 به چهار دهم و پنجم دهم ماخ رسیده است.
از جوسازی علیه سپاه تا درخواست

ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعزامی به کشور پاکستان صبح امروز با حضور فرمانده این نیرو در منطقه یکم دریایی ارتش پهلو گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار