«دنگ شو» در برزخ موسیقی تلفیقی گیر کرده است

گروه «دنگ شو» پس از اجرای خود در سی‌امین جشنواره بین المللی به تالار وحدت آمد تا آلبوم «گوشواره» را در آن اجرا کند.

به گزارش خبرنگار موسیقی باشگاه خبرنگاران؛ گروه دنگ شو پس از اجرای خود در سی‌امین جشنواره موسیقی فجر برای اولین بار به صورت رسمی در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

دنگ شو در ابتدا یک قطعه‌ی بی کلام را اجرا کرد و پس از آن به سراغ قطعه "پلاک 16" رفت و "طاها پارسا شجاع نوری" در ابتدا گفت: عشق است که هنوز زمستان تمام نشده و ما یکدیگر را دوباره دیدیم. دنگ شو در ادامه قطعه "یار بیگانه نواز" را اجرا کرد.

"طاها پارسا شجاع نوری" پس از اجرای این قطعه گفت: مثلاً گاهی اوقات بعضی فکرها به سرما می‌زند فکرهایی مثل سایز نان سنگک با گذر ایام کوچک‌تر شده و بهتر که یک زمانی‌هایی از هم برای بیشتر خوش گذراندن کمک بگیریم مثلاً بد نیست در این شب از اشعارحافظ استفاده کنیم.

در ادامه دنگ شو قطعه "چه خواهد بودن" را اجرا کرد که "نگارخارکن" نوازنده کمانچه به عنوان مهمان در این رشته قطعه آنها را همراهی کرد و پس از آن قطعه "حلوا" توسط این گروه موسیقی تلفیقی اجرا شد.

"طاها پارسا شجاع نوری" در ادامه کنسرت درباره "سعید حاتمی" گفت: وقتی آلبوم "گوشواره" منتشر شد در شهر آمل "سعید حاتمی" آلبوم را خرید و امضا کرد و به هواداران دنگ شو هدیه می‌داد و حتی در چند کلاس، آموزش آواز نیز می‌دهد که در پی آن تحقیق کردیم دیدیم که فرد دیگری با نام سعید حاتمی در آمل وجود دارد که این آلبوم را به نام خود زده است. ولی سعید حاتمی حنجره طلایی من در این آدم است.

در ادامه قطعه "کمی آهسته‌تر" اجرا شد و پس از آن قطعه "گرم بخند" با حضور گروه "درون" اجرا شد و "ماهی‌ها" از پرطرفدارترین قطعات آلبوم "گوشواره" را خواندند که دراین قطعه "اسحاق چگینی" با نی خود گروه دنگ شو را همراهی کردند.

"دنگ شو" قطعه‌ای بود که توسط این گروه جوان اجرا شد و در ادامه قطعه "دلبند" اجرا و پس از گروه موسیقی دنگ خارج شده و فقط طاها و شایا شجاع نوری و صبا صمیمی نوازنده تمبک بر روی صحنه ماندند و قطعه "شدم با تو کمی چپ کرده چپ کوک بر آهنگ" را اجرا کردند.

طاها شجاع نوری افزود: سعید حاتمی خواننده درجه یک در کارهای ایرانی است که من عاشق صدای وی هستم. ما در موسیقیمان کوک کردن نداریم و فقط تصنیف را پشت تصنیف اجرا می‌کنیم به همین خاطر این کوک کردن صدای حاتمی سر هر قطعه را بسیار دوست دارم.

در انتها قطعه "آتش و باد" و "عشق آمد" را اجرا کردند.

از گروه دنگ شو باید به "شایا شجاع نوری" خواننده و نوازنده ساکیفون، "طاها شجاع نوری" پیانو، "سعید حاتمی" خواننده، "سام مظاهری" باس، "خشایار روانگرد" درامز و "صبا صمیمی" باس اشاره کرد.

دنگ بی دنگ

دنگ شو آن قدرها هم که می‌گفتند خوب نبود یک گروه معمولی و بیشتر ضعیف که لحظات خسته‌کننده‌ای را برای ما رقم زد.

دنگ شو خواننده خوبی چون "سعید حاتمی" دارد اما نمی‌دانم با حضور وی چه اصراری به خواندن دیگر اعضای گروه بود.

دو برادر شجاع نوری، سام مظاهری و صبا صمیمی همه خواننده بودند چه به عنوان همخوان و چه به عنوان خواننده اصلی اما کدام یک از آنها واقعاً خواندند ظاهراً خوانندگی اصول دارد اما آیا این اصول رعایت شد؟ باید به این حقیقت اعتراف کرد که حتی یک نفر از دنگ شویی‌ها اصول خوانندگی را رعایت نکردند و فقط فالش خواندند. البته که باز هم تأکید دارم که سعید حاتمی ستاره این کنسرت بود و از این لیست باید فاکتور گرفته شود.

شایا شجاع نوری اصلاً خواننده نیست اما در کمال تعجب اصرار به خواندن دارد. موسیقی تلفیقی مثل موسیقی پاپ نیست که هر کس که دلش خواست در آن بخواند. موسیقی تلفیقی یک جهان دارد که موسیقی سنتی ایرانی، کلاسیک غربی، راک و جاز و ... رادر بر می‌گیرد پس وارد شدن به این سبک جگر شیر می‌خواهد.

شایا شجاع نوری بسیار سعی داشت که خود را خواننده بداند و قطعاتش را تصنیف بخواند البته این سوال هم وجود دارد که آیا دنگ شو موسیقی تلفیقی داردیا خیر؟ آیا مرزی  بین تلفیقی بودن یا نبودن یک قطعه موسیقی وجود دارد یا خیر؟

با توجه به کار برخی از دوستان موزیسین موسیقی تلفیقی یعنی اینکه یک ساز سنتی چون تار یا سه تار را در کنار سازهای غربی بیاوریم که با توجه به این تعریف آلبوم اشارات نظر میلاد درخشانی و فعالیت‌های گروه پالت تلفیقی نیست ذهنیت من درباره موسیقی تلفیقی نادرست است.

در انتها باید اشاره کنم که بد نیست نوازندگان دنگ شو فقط به نوازندگی توجه کنند و خواندن را به اهلش بسپارند زیرا تجربه ثابت کرده وقتی هر کس چند کار را با هم انجام می‌دهد کار درست از آب در نمی‌‌آید. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار