یک کار‌شناس مسائل سیاست خارجی گفت: هدف اصلی از مذاکره کاهش تهدید و هزینه است، اما اگر در مذاکرات تهدید به قوت خود باقی بماند و هزینه‌های ما نیز در بحث هسته‌ای افزایش یابد، طوری که عایدی ما از مذاکرات کم شود، این روند بیانگر آن است که مذاکره در مسیر صحیح خود قرار نگرفته است.

"سعدالله زارعی "در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ویژگی‌های مذاکره‌ای که تامین کننده عزت ملی باشد، اظهار داشت: روند مذاکرات در راستای عز‌ت ملی برای جمهوری اسلامی یک ضرورت است و بیش از هرکس مقام معظم رهبری از مذاکره برای تحقق اهداف ملی حمایت کرده‌اند.  
 
این کار‌شناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: در دوره‌ای  افرادی گرایش خلاف مذاکراتی از خود نشان دادند، مثلا در دولت قبل در بازه‌ای خیلی جدی مطرح کردند که مذاکرات را قطع خواهیم کرد، اما آقا فرمودند سیاست ما مذاکره است و آن را ترک نخواهیم کرد.  
 
زارعی با اشاره به دلایل و اهداف جمهوری اسلامی ایران از مذاکره تصریح کرد: دلیل ما از مذاکره آن است که ثابت کنیم جمهوری اسلامی اهل مخفی کاری نیست.  
 
وی ضمن بیان اینکه مذاکره اصالت ندارد، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از مذاکره کاهش تهدید و هزینه است، اما اگر در مذاکرات تهدید به قوت خود باقی بماند و هزینه‌های ما نیز در بحث هسته‌ای افزایش یابد، طوری که عایدی ما از مذاکرات کم شود، این روند بیانگر آن است که مذاکره در مسیر صحیح خود قرار نگرفته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار