نظری‌مهر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

محیط زیست؛ مانع توسعه جزیره «آشورا ده»

نماینده مردم کردکوی و بندر ترکمن با انتقاد از عملکرد مدیریت سازمان حفاظت از محیط زیست در مورد جزیره «آشورا ده» گفت: محیط زیست و در اصل محیط ایست مانع پیشرفت و توسعه این جزیره شده است.

محیط زیست؛ مانع توسعه جزیره «آشورا ده»محمدجواد نظری‌مهر در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ توسعه جزیره «آشورا ده» را ضروری دانست و گفت: متاسفانه سازمان حفاظت از محیط زیست در قبال این جزیره به محیط زیست تبدیل شده است.

وی افزود: با توسعه جزیره «آشورا ده» ضمن ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار شهرستان بندرترکمن و حتی استان گلستان، صنعت گردشگری نیز رونق خواهد یافت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: توسعه جزیره «آشورا ده» صرفاً به معنای تخریب آن و ساخت و ساز نبوده بلکه ترویج ورزش‌های ساحلی نیز از مصادیق توسعه این جزیره خواهد بود.

وی اظهار داشت: قطعاً با توسعه جزیره «آشورا ده» این جزیره نه تنها تخریب نخواهد شد، بلکه به حفظ آن نیز کمک خواهد شد.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در پایان گفت: موضوع «مدیریت یکپارچه» جزیره «آشورا ده» را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم.

جزیره «آشورا ده» در حدود 3 کیلومتری شهرستان بندرترکمن در استان گلستان – شمال ایران – قرار دارد.

این جزیره پیشتر مسکونی بوده ولی در دهه 70 به علت بالا آمدن آب ساکنان این جزیره را به همراه ساکنان روستای اطراف ساحلی بندر ترکمن از آنجا به جای دیگری منتقل کرده‌اند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
صادق
۱۹:۳۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
صنعت در همه نقاط قابل اجراست
آخرین اخبار