یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد؛

توسل نتانیاهو به آیپک از سر استیصال

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: احتمال دارد تا پایان سال جاری نتایج مذاکرات اعلام شود، این مسئله اسرائیل را بسیار ناراحت کرده است و اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید در این جهت است که از اوباما تضمین جدیدی برای امنیت اسرائیل بگیرد.

"سید جلال ساداتیان" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید که گفته است امریکا دوشادوش اسرائیل حرکت خواهد کرد، گفت:  سیاست‌های یک کشور از مجموعه افعال مسئولین اصلی آن کشور استنباط و استخراج می‌شود، دیگر صداهای متفاوت نعل وارونه‌ای است که به صورت مقطعی زده می‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی افزود: ایالات متحده آمریکا به شدت به دنبال توافق با ایران است و نشانه مهم آن این که وزیرخارجه این کشور بارها در جلسات 1+5 با طرف ایرانی حضور پیدا کرده است و با وزیرخارجه ایران گفتگو و مذاکره داشته است. 
 
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در مقاطع مختلف ابراز تمایل خود را مبنی بر رسیدن به توافق با ایران ابراز کرده‌اند. 

ساداتیان اظهار داشت: نتانیاهو از سر استیصال متوسل به آیپک شده است و از آن طریق قصد دارد در کنگره آمریکا سخنرانی کند و این علیرغم تعارض این عمل با پروتکل تشریفات وزارت‌خارجه آمریکا است. 
 
این کارشناس سیاست خارجی افزود: لابی صهیونیستی به شدت به دنبال این است که احتمال توافق ایران و آمریکا را بر سر مسئله هسته‌ای برهم بزند و لذا بعید نیست آیپک و لابی صهیونیست در آمریکا تلاش کنند که عملی انجام دهند تا خشم ایران را برانگیزد و اقدامی مناسب حال آنها انجام دهد. 
 
وی با بیان اینکه احتمال دارد تا پایان سال جاری نتایج مذاکرات اعلام شود، اظهار داشت: این مسئله اسرائیل را بسیار ناراحت کرده است و اظهارات اخیر سخنگوی کاخ سفید در این جهت است که از اوباما تضمین جدیدی برای امنیت اسرائیل بگیرد . 

ساداتیان در پایان خاطر نشان کرد: لابی صهیونیستی در تلاش است تا مانعی در مقابل توافق ایران و غرب ایجاد کند و به کنگره فشار می‌آورد تا قبل از توافق اوباما امنیت اسرائیل را در سرلوحه امور خود قرار دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار