اسكن‌ها، جسد مومیایی شده ای را در مجسمه ١٠٠٠ ساله بودا برملا كرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از هافینگتون پست؛ محققان پس از انجام آزمایشات دقیق روی مجسمه ١٠٠٠ ساله بودا كه در هلند به نمایش گذاشته شده بود متوجه جسد مومیایی شده یك راهب در حال عبادت داخل این مجسمه شدند.

مركز درمانی "میندر" در شهر "آمرسفورت" هلند،  با انجام سی تی اسكن و آندوسكوپی از جسد داخل مجسمه عكسهایی تهیه كرده و حفره های قلب و شكم این مومیایی را مورد بررسی دقیق قرار دادند.

آزمایشات نشان داد كه این مومیایی به یك پرنس تعلق داشته، راهبی بودایی كه ١١٠٠ سال پس از میلاد مسیح در چین مرده است.

بررسی های دقیق تر نشان دادند اعضای داخلی این مومیایی، تخلیه شده و سپس با خرده كاغذهایی كه روی آنها تصاویر شخصیت های باستانی چین وجود داشته پر شده أند. 

به گفته "سی نت" این راهب‌ها به طور معمول غذای ناچیزی داشتند. آنها با آب و دانه های گیاهی و خوراكی ١٠٠٠ روز را سپری می كردند و بعد با ریشه ها، پوست درختان كاج و چای تهیه شده از شیره نوعی درخت چینی ١٠٠٠ روز دیگر را نیز می گذراندند و سپس داخل قبری می خوابیدند و  محكم خود را می بستند. آنها از طریق لوله كوچكی تنفس می كردند و زنگی را به نشانه زنده بودنشان به صدا در می آورند. از زمانی كه صدای زنگ دیگر به گوش نمی رسید آنها ١٠٠٠ روز دیگر  نیز در آنجا دوام می آوردند. 

 گفته می شود آن دسته از راهب هایی كه مومیایی می شده اند به روشنفكری می رسیدند،  اما هنوز مشخص نیست كه این راهب ها خود به خود مومیایی می شده أند یا خیر.

 هم اكنون این مجسمه  ١٠٠٠ ساله  در موزه تاریخ طبیعی مجارستان مورد بازدید عموم قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار