هنرهای تجسمی هفته گذشته شاهد برپایی نمایشگاهی از یک هنرمند آلمانی بود که آرزوی به ایران آمدن تا ابد بر دلش ماند.

به گزارش خبرنگار تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ هفته گذشته هنرهای تجسمی شاهد برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمند آلمانی بود. نمایشگاهی با عنوان رنگین کمان هفته گذشته در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. در این نمایشگاه آثار حجم نقاشی هنر مفهومی هنرمند آلمانی اتوپینه به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه در برگیرنده گوشه‌ای از نگاه این هنرمند به نور رنگ و فوم است.

پینه در دوره‌ای از فعالیت هنری‌اش تحت تاثیر هنر شرقی ایرانی قرار گرفت و با الهام از مسجد اصفهان اثری را خلق کرده  که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

این هنرمند آلمانی علیرغم آنکه علاقه‌ی فراوانی به شرکت در نمایشگاهش در ایران داشت نتوانست حضور پیدا کند و اتوپینه اوایل سال 2015 درگذشت. نمایشگاه این هنرمند آلمانی تا 28 فروردین 94 در موزه هنرهای معاصر تهران ادامه دارد.

*نمایشگاه تصویر سال 

دوازدهمین جشن تصویر سال هفته گذشته در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. نمایشگاه دوازدهمین جشن تصویر سال دربرگیرنده آثار عکس کاریکاتور گرافیک و همچنین بخش فیلم است. دوازدهمین جشن تصویر سال تا 30 اسفند در خانه هنرمندان ایران ادامه دارد.

* آغاز فروش سالانه گالری تهران

اولین هفته اسفند ماه به عنوان آخرین ماه سال برای فروش آثار هنری گالرهای تهران محسوب می‌شود. در این هفته بسیاری از گالری‌های تهران فروش سالانه‌ آثار خود را آغاز کردند. اولین هفته فروش آثار سالیان تعدادی از گالری‌ها با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شد. فروش سالانه گالری تهران تا پایان اسفند ماه 93 ادامه دارد.

* شاهراهی برای خانه هنرمندان در سعدآباد

در هفته‌ای که گذشت تفاهم‌نامه‌ای بین خانه هنرمندان ایران و مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد منعقد شد. در پی امضای این تفاهم‌نامه قرار است برنامه‌های مجموعه سعدآباد گسترده‌تر شود، در حقیقت قرار است خانه هنرمندان ایران در گسترش برنامه‌های این مجموعه همکاری بیشتری داشته باشد.بنابراین تفاهم‌نامه سعدآباد شاهراهی برای خانه هنرمندان ایران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار