دادگاه رژیم آل خلیفه سه شهروند را به اتهام ادعایی این رژیم در پرونده انفجار در منطقه "الدیه" دست داشتند، به اعدام محکوم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ جمعیت وفاق ملی اسلامی بحرین در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر اعلام کرد: دادگاه رژیم آل خلیفه امروز سه شهروند را در پرونده انفجار در منطقه "الدیه" به اتهام آنچه آن را قتل طارق الشخی افسر اماراتی خواند، به اعدام محکوم کرد.

این جمعیت افزود: دادگاه همچنین هفت نفر دیگر را در این ارتباط به حبس ابد محکوم و هشت نفر را نیز سلب تابعیت کرد.

بنا به اعلام منابع قضایی بحرین، در چارچوب این پرونده که در یکی از دادگاههای بحرین مورد بررسی قرار گرفت، سه شهروند شیعه این کشور به اعدام و هفت نفر دیگر را به حبس ابد محکوم کرد. 

این ده محکوم به جرم دست داشتن در انفجار بمب در تاریخ سوم مارس سال 2014  در یک روستای شیعه نشین گناهکار شناخته شدند. در این انفجار سه مامور پلیس که یکی از آن‌ها اماراتی بود کشته شدند. 

از زمان سرکوب شدید معترضان شیعه در بحرین در مارس سال 2011، این مرگبار‌ترین انفجاری بود که در بحرین اتفاق افتاد. 

اکثریت جمعیت بحرین را شیعیان تشکیل می‌دهند و نسبت به سیاستهای سرکوبگرانه رژیم سنی آل خلیفه اعتراض دارند.

در همین حال جمعیت حقوق بشر بحرین فاش کرد که نیروهای رژیم بحرین تنها در طول یک هفته 64 شهروند بحرینی را با یورش به خانه های آنها بازداشت کرده اند.

مناطق مختلف بحرین شاهد تظاهرات مردمی برای محکوم کردن ادامه بازداشت شیخ "علی سلمان" دبیرکل جمعیت وفاق ملی اسلامی و تمدید محاکمه وی برای یک ماه دیگر شدند.

از سوی دیگر گروهی از زنان بحرینی امروز پنجشنبه در حمایت از زنان اسیر در زندان‌های رژیم آل خلیفه تظاهراتی را با عنوان "زنان زینبیِ مقاوم" برگزار می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: بحرین ، اعدام ، حکم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار