یک شهروند ایرانی مقیم آمریکا که به اتهام همکاری با تهران برای نقض قوانین تحریم محاکمه می‌شود، روز چهارشنبه در دادگاه فدرال آمریکا اظهار بیگناهی کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "مظفر خزاعی" که در صورت محکومیت با مجازاتی معادل 20 سال حبس مواجه است ، در دادگاه فدرال درباره ادعای نقض قانون تحریم اظهار بی گناهی کرد.

دادستان های فدرال مدعی شدند خزاعی که سابقا در منچستر زندگی می کرده است، اطلاعاتی را درباره موتورهای جنگنده های اف- 35 و اف - 22 ، از سه کارفرما از جمله پرات و ویتنی مستقر در هارتفورد شمالی ربوده است. به ادعای مسئولان ، وی طی سال های 2009 تا 2013  تلاش می‌کرد این اطلاعات را در اختیار ایران قرار دهد.

این درحالی است که وکیل خزایی تاکید دارد که وی تنها به اتهام ایرانی بودن تحت پیگرد قانونی قرار گرفته و وی قصد داشته تا در ایران به عنوان استاد دانشگاه مشغول به کار شود.

هوبرت سانتوز ، وکیل مدافع خزاعی گفته است استنباط و نتیجه گیری دولت در این که خزاعی سعی می کرده است به ایران کمک کند ، اشتباه است و متهم کردن وی اقدام نادرستی است زیرا او یک شهروند ایرانی است. 

وی هنگام خروج از آمریکا در فرودگاه شهر نیوجرسی درحالی که قصد سفر به ایران را داشته، دستگیر شد.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۴
اگر قرار زندانی شود،باید زندانی خود را در کشور ما سپری کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۰۸ اسفند ۱۳۹۳
آمریکائی ها ، دزد ، گانگستر ، آدم ربا ، راهزن و دارند مقام بر تر همه صفات رذیله موجود در فرهنگ کلمات هستند و چرا ؟ چون فرزندان شیطان هستند . از ارتکاب هیچ هیچ کار کثیفی ابائی ندارند ، گروگانگیری هم یکی دیگر از جرائم آنهاست !
آخرین اخبار