جان کری از تلاش برای افزایش مدت زمان قرار هسته ای ايران به مدت يکسال خبر داد

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست کمیته روابط خارجی آمریکا که به منظور بررسی بودجه سال آینده این کشور برگزار شده است گفت مدت زمان قرار هسته ای ایران دو ماه بود که ما قصد داریم این مدت زمان را به یک سال افزایش دهیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛خبرنگار فارن افرز در صفحه توییتر خود نوشت: جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در نشست کمیته روابط خارجی آمریکا که به منظور بررسی بودجه سال آینده این کشور برگزار شده است گفت مدت زمان قرار هسته ای ایران دو ماه بود که ما قصد داریم این مدت زمان را به یک سال افزایش دهیم.
 رز لتینن نماینده آمریکا در این نشست به کری گفت موضوع این نیست که آیا ایران از توافقنامه هسته ای عدول می کند یا خیر بلکه مسئله مطرح زمان این تخلف است.
کری گفت آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کرده است که ایران به همه بندهای توافقنامه موقت هسته ای پایبند بوده است.
همچنین  وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد نه روسیه و نه شورشیان آتش بس را که اواسط فوریه امضاء کرده بودند، رعایت نکردند.
کری در سخنانی در کمیسیون کنگره آمریکا گفت:تا کنون نه روسیه و نه نیروهایی که روسیه از آنها حمایت می کند به تعهدات خود در خصوص توافق 12 فوریه در مینسک عمل نکرده اند. در نتیجه ممکن است با تحریم های بیشتر واشنگتن مواجه شوند.
وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد :ما اجرای کامل توافق مینسک، به ویژه عقب نشینی ارتش و تجهیزات خارجی از شرق اوکراین ، برقراری کامل نظارت اوکراین بر مرزهای بین المللی و آزادی تمام گروگان ها را خواستاریم.
وزیر امور خارجه آمریکا روز سه شنبه گفت روسیه درباره حضور نداشتن نیروهایش در اوکراین دروغ می گوید. 
کری خاطر نشان کرد :اگر  شکست توافق مینسک تایید شود، عواقبی خواهد داشت که یکی از آنها افزایش فشار بر اقتصاد روسیه است که از پیش ضعیف شده.
ارتش اوکراین روز چهارشنبه از کاهش قابل توجه شلیک های شورشیان خبر داد و اعلام کرد هیچ سربازی برای اولین با از 15 فوریه تا کنون، طی24 ساعت اخبر کشته نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار