نایب رییس صنف کشاورزی شهرستان اصفهان گفت: مسئولان شورای هماهنگی در وزارت نیرو می خواهیم تا پرت آب و برداشت های در طول مسیر را به حساب شرق اصفهان نگذارند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان کاظم محمدی ، با اشاره به بارش های اخیر در سطح حوضه زاینده رود، اظهار کرد: کشاورزان باید به خاطر بارش رحمت الهی شکر گذار خداوند باشند و از خدا رفع خشکسالی و بازگشت کشت و زرع را طلب کنند.

نایب رییس صنف کشاورزی شهرستان اصفهان با توجه به بازگشایی مرحله دوم آب زاینده رود جهت کشت مزارع کشاورزان شرق اصفهان افزود: آب به مدت 20 روز به سمت مزارع شرق اصفهان جاری می شود و جلو افتادن آبیاری به دلیل شرایط جوی نامناسب و نیاز شدید سطح زیر کشت به آب، انجام گرفت.

وی افزود: اگر در میزان آب مصوب شده جهت کشت پاییزه تجدید نظر نشود قطعا کشت دچار مشکل خواهد شد و این در صورتی است که شورای هماهنگی باید در مورد میزان400 میلیون متر مکعب آب به مزارع شرق اصفهان تجدید نظر کند.

محمدی با ذکر پرتی های آب از سد زاینده رود تا سد آبشار تاکید کرد: از مسئولان شورای هماهنگی در وزارت نیرو می خواهیم تا پرت آب و برداشت های در طول مسیر زاینده رود را به حساب شرق اصفهان نگذارند و برای ادامه کشت حدود 240 میلیون متر مکعب از سد آبشار را برای این زمان تا برداشت مورد محاسبه قرار دهند.

 

انتهای پیام/ش



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.