با اولین دوربین امبدد ایرانی سیستم ثبت تخلف چراغ قرمز چهارراه آیت‌الله خامنه‌ای در شهرستان قروه در استان کردستان که در آن از دوربین‌های کاملاً ایرانی امبدد (دوربین امبدد یک سخت افزار جامع و واحد دارای دوربین های رنگی و IR) بخش الکترونیکی با قابلیت پردازش تصویر کنترلی است) استفاده شده، در مقر فرماندهی پلیس راهور این شهرستان افتتاح گردید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حسین پروندی، شهردار قروه در مراسم بهره‌برداری از این طرح، اظهار داشت: این سیستم تمامی تخلف‌های شرق به غرب و غرب به شرق چهارراه را ثبت می‌کند که شامل تخلف عبور از خط عابر پیاده و همچنین عبور مستقیم از چراغ قرمز می‌شود.

دوربین‌های نظارتی نیز در این چهارراه نصب شده که دارای قابلیت زوم با متراژ بالا می‌باشند. این دوربین‌ها تا تقاطع چهارراه بوعلی را پوشش می‌دهند و زاویه‌ی دید آنها 360 درجه است. نحوه‌ی اجرای این پروژه نیز به صورت پیمانی بود که شرکت تاجران جاده ابریشم اجرای آن را بر عهده داشت.

سپهر، سرپرست فرمانداری قروه اظهار داشت: این امر که سیستم‌های نصب شده بومی هستند، مایه‌ی خوشحالی ماست.

به هر حال این امر به ما کمک می‌کند تا با استفاده از کارشناسان متخصص در این زمینه‌ها، از وابستگی‌ها رهایی پیدا کنیم. نکته‌ی بعدی نیز امنیت این روند است که از درجه‌ی اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

سرهنگ قادرزاده، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان با اشاره به سیستم‌های ثبت تخلف نصب شده توسط شرکت تاجران جاده ابریشم گفت: این دوربین‌ها با توجه به لزوم کاهش تصادفات و نیاز ما به نظم‌بخشی معابر شهری و همچنین پیشگیری از وقوع برخی تخلفات که منجر به تصادفات می‌شوند، در محل نصب گردیده‌اند.

رئیس‌پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان همچنین با ذکر بومی بودن سیستم‌های مورد استفاده نیز چنین گفت: مجموعه ای که در این پروژه فعالیت کردند از کارشناسان و متخصصان داخلی بوده‌اند و بر اساس اعلام آنها گویا از دانشی کاملاً بومی نیز در این سیستم‌ها استفاده شده است.

امیرحسین اشعری، مدیرعامل تاجران جاده ابریشم در مورد این تولید ایرانی ابراز داشت: دوربین پلاک‌خوان embedded با نام تجاری «کارابین» اولین سامانه کاملاً بومی در نوع خود است که کلیه مراحل طراحی سخت‌افزاری و نرم افزاری، سیستم‌سازی و همچنین هسته پردازشی آن توسط جمعي از نخبگان علمي رشته فيزيك و مخابرات دانشگاه‌هاي تهران و شريف و متناسب با نیاز بومی ایران طراحی شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار