نشست مطبوعاتی اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان امروز در محل آکادمی فوتبال برگزار شد.

کواچ: صعود را کسی به ما هدیه نمی‌دهدبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل سرمربی تیم ملی کشورمان اظهار داشت: از اینکه فدراسیون والیبال کارم را  تایید کرده و برای ادامه حضور در تیم ملی والیبال ایران همکاری ام را تمدید کردم خیلی خوشحالم و برای ادامه کار انگیزه زیادی دارم و کار فوتبال سال گذشته که انجام دادیم همچنان ادامه خواهیم داد.

وی افزود: سال گذشته وقتی صحبت از قهرمانی بود من فقط قول دادم خوب کار کنیم و نتیجه هم خوب خواهد بود، تمام مجموعه فدراسیون و بازیکنان همه همکاری کردند تا این نتیجه حاصل شود ما موفق شدیم عنوان قهرمانی آسیا را کسب کنیم و جایگاه چهارمی در لیگ جهانی و قرار گرفتن در جمع شش تیم برتر جهان را به دست آوریم.

کواچ خاطر نشان کرد: جا دارد از همین جا از حسین معدنی یاد کنم که در این موفقیت ها  همراه ما بود از فدراسیون و همکاران نیز که در این زمینه با من همکاری داشتند نیز تشکر می کنم.

وی گفت: ما قرار است بازیکنان زیادی را به اردو دعوت کنیم و در نهایت 14 بازیکن برای مسابقات جهانی و دیگر مسابقات با ما همکاری می کنند آن اتفاقی که سال قبل هم افتاد اما تلاش می کنیم که بهتر هم باشیم.


وی گفت: قرار است که تا 4 ماه آوریل( اوایل فروردین ماه)اردوهای تیم ملی را آغاز کنیم می خواهم کمتر صحبت کنم و همه چیز را در زمین نشان دهم بازیکنان ایران قدرتمند و در تلاش هستند که کارشان را ارتقاء دهند.

صعود را کسی به ما هدیه نمی‌دهد

وی افزود: در لیگ جهانی، روسیه و لهستان قهرمان جهان در المپیک سال‌های متجانصدنه دارد.  
 
ما نشان دادیم که با در این سطح می‌توانیم با هر تیمی بازی کنیم و در خانه هر حریفی را می‌توانیم ببریم. اولین شانس ما برای صعود المپیک مسابقات جام جهانی ژاپن است.  
 
با توجه به اینکه دو تیم بر‌تر این مسابقات هستیم، به المپیک صعود می‌کنند راه سختی را در پیش داریم سعی می‌کنیم دو تیم باشیم.  
 
علاوه بر آن یک شانس دیگر داریم که در یکی از تاریخ‌های می‌یا ژوئن سال آینده برگزار می‌شود. سه تیم در این مسابقات به المپیک صعود می‌کنند همچنین بهترین تیم قاره آسیا هم راهی المپیک می‌شود. اگر در شانس اول موفق نشدیم در شانس دوم ما موفق خواهیم شد. المپیک را کسی به ما هدیه نمی‌دهد و باید با قدرت کار کنیم.

آمادگی معروف صددرصد است
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص سعید معروف و حضورش در تیم باشگاهی زنیت کازان اظهار داشت: واقعا سعید بهترین پاسور جهان است و جای خوشحالی که در بهترین لیگ جهان بازی می‌کند. فکر می‌کنم بازیکنی که در این رده بازی می‌کند، با آمادگی صددرصد به ما ملحق می‌شود.  
 
من به سعید ایمان دارم، زمانی که در ورامین قرار می‌گیرد می‌خواهد به همه نشان دهد که چه شخصیت بزرگ و تیم بزرگی دارد.  
اگر بازیکنان دیگر هم به لیگ‌های دیگر بروند من خوشحال می‌شوم و بازیکنان ایران نیاز به تقویت ذهن دارد، این موضوع کمک کند تا ذهن آن‌ها رشد کند.  

رفتن والیباست‌ها برای رشد این رشته همانند یک کلید است، بازیکنانی هم که باقی می‌مانند و به اردو اضافه می‌شوند، آن‌ها هم بازیکنان قابل توجهی هستند و نمی‌شود به راحتی از آن‌ها گذشت، باید با این دسته بازیکنان سخت کار کنیم. ما امسال انجام بازی دوستانه با تیم‌های فنلاند و جمهوری چک را در دستور کار داریم. شاید همه بدانید که ما بعض وقت‌ها مشکل ویزا داریم، فدراسیون همیشه تلاش کرده این مشکل را به  بهترین نحو برطرف کند باید سه الی چهار ماه زودتر در این خصوص اقدام کنیم تا بتوانیم کار را به راحتی انجام دهیم.

کواچ خاطر نشان کرد:‌ ما با فدراسیون‌های زیادی برای تشکیل اردوی تدارکاتی تماس گرفتیم، صرب‌ها به تازگی هفته گذشته سرمربی جدید خود را انتخاب کرده‌اند چون ما باید زودتر تصمیم می‌گرفتیم این 2کشور مذکور را انتخاب کردیم، فنلاند حدود هفت الی هشت سال است  که در سطح بالای جهان  والیبال بازی می‌کند، تجربه‌ای که سال گذشته به دست آوردیم را امسال به کار خواهیم گرفت.
سال گذشته بازی کردن با برزیل، روسیه ایتالیا و دیگر ابر قدرت‌های جهان را بلد بودیم ولی وقتی به سطح بازی با آلمان و فرانسه رسیدیم فهمیدیم این‌ها هم تیم‌هایی هستند که باید سطح بازی آن‌ها و نوع کارشان را یاد بگیریم، یادمان هست وقتی به آمریکا رفتیم مقابل تیمی که با نفرات ذخیره بود سه بازی را واگذار کردیم اما در مسابقات قهرمانی جهان توانستیم تیم اصلی آمریکا را شکست دهیم.

ترس از باخت، تعداد دعوت‌نامه‌ها را محدود کرد

سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه یادآور شد:‌ تعداد فدراسیون‌‌هایی که با ما تماس گرفتند، زیاد نبود، برخی هم ترسیدند دعوت نامه ارسال کنند، آن‌ها می‌ترسیدند ببازند به همین خاطر تعداد دعوت نامه‌های ارسالی به فدراسیون‌ محدود است.

کواچ در خصوص دستیارش اظهار داشت: سال گذشته دست یاران من بسیار خوب کار کردند شاید خوب نه بلکه خیلی خوب. فکر نمی‌کنم باید دستیارم از ایتالیا یا یک کشور خاص باشد بلکه باید چیزهایی داشت باشد که به درد ما بخورد، نمی‌دانم یک  دستیار باید چه کارهایی  انجام دهد که دستیاران سال گذشته‌ام انجام نداده‌اند.
با مسئولان فدراسیون در حال صحبت کردن هستیم تا بهترین انتخاب را انجام دهیم.
 
والیبال ایران دیگر سوپرایز نیست

وی گفت: تیم برزیل سالهاست که در بالاترین سطح جهان  بازی می‌کند ما توانستیم در لیگ جهانی برای آنها مشکل ساز شویم می‌خواهیم این کار را تکرار کنیم اما، باید بگویم که دیگر برای هیچ تیمی سوپرایز نیستیم با توجه به این که مقابل امریکا و ایتالیا خوب و قدرتمند ظاهر شدیم آنها هم از این پس جدی‌تر از قبل مقابل ظاهر می‌شوند.

سرمربی تیم ملی والیبال ورمان در این نشست از برنامه‌هایش  برای کنترل ستاره‌ها هم گفت: در والیبال تمام بازیکنان مسئولیت پذیر هستند و تمام تصمیمات کادر فنیرا به خوبی اجرا می‌کنند من سال گذشته هیچ گونه مشکلی با آنها نداشتم و فکر می‌کنم از این به بعد هم ندارد.
 
کواچ در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان مصدومی که در طول لیگ حضور موفق نداشتند، اظهار داشت: به نظرم " علی نادی" بازیکن خوب و قدرتمند تیم کلی است و به خاطر آسیب دیدگی نتوانست در لیگ بازی کند علاوه بر وی "حمزه زرینی" هم به تازگی شروع به کار کرده است برای  رسیدن به شرایط این آن نیاز به زمان دارد. نه تنها این 2 نفر بلکه بازیکنان دیگر هم بودند که سلامتی آن‌ها را دنبال می‌کنیم تا در صوتی که به درد تیم ملی بخورند آنها را به تیم ملی دعوت می‌کنیم. من همیشه به دنبال اسامی جدید هستم تا بتوانند خیلی سریع رشد خوب را به من نشان دهند، می‌خواهم یادآوری کنم در میان بازیکنان برتر جهان 4 نفر ایرانی حضور داشت: ساختن آنها کار غیر ممکنی است، این نظر من مربی نیست بلکه آمار فدراسیون جهانی این مساله را نشان می‌دهد.

زمان تغییر نسل فرا نرسیده است
 
کواچ گفت: الان زمانی نیست که ما بخواهیم نسل را تغییر دهیم چون همیشه نسل را بعد از مسابقات خیلی مهم تغییر می‌دهند.
همان طور که والیبالیست‌های جوان در تیمهای لیگ بازی می‌کنند آنها  را بنا به نیاز دعوت می‌کنیم مثل عبادی پور، سامان فائزی، مجتبی میرزا جانپور و... ما نباید فقط به صرف  دیدن آینده حال را از دست دهیم. جواد معنوی نژاد یکی از پتانسیل‌های جوان است که می‌توان در پست چهار از وی استفاده کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: کواچ ، والیبال ، آکادنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار