قویت این صنعت در گرو رشد فرهنگ و انتقال فرهنگ است و ما اگر خواهان رشد علمی و کیفی در این شهر ها هستیم باید کاری کنیم که پرسنل علمی کشور به این نقاط دسترسی داشته باشند.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پورتال هواپیمایی معراج شرايط سختگیرانه صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهيلات خريد هواپيما يكی از دلايل اصلی فرسودگی ناوگان هوايی و بالا رفتن سن هواپیماهای موجود در کشور است بطوری که فرسودگی هواپيماها موجب شده است تا وضعیت ناوگان هوايی کشور نسبت به ناوگان های فعال منطقه عقب بماند و با مشکلات بسیاری مواجه شود.

هم اکنون به رغم این که عمر صنعت هوانوردی در ایران به بیش از 82 سال رسیده، بررسی های نشان می دهد ناوگان هوایی ایران به دلیل عدم محدودیت در اجاره هواپیماهای نو غربی به سوی اجاره هواپیماهای بعضا كهنه شرقی متمایل شده است.


تحریم های آمریکا نیزعلیه ایران که شامل ممنوعیت فروش هواپیما و قطعات آن می شود مهمترین مانع بر سر رشد شركت هواپیمایی به شمار میرود.

با این تفاسیر هم شركت های هواپیمایی ناوگانی فرسوده و قدیمی دارند و نیز دولت به دلیل تحریم اقتصادی نتوانسته از پس مشكلات این شركت ها برآید.

براساس آمار موجود از 125 فروند هواپیمای غیرنظامی كه در كل ناوگان كشور اعم از ملكی یا اجارهای وجود دارد، 32 فروند یا معادل 25 درصد را هواپیماهای روسی در 3 كلاس توپولف، یاك و ایلوشن تشكیل میدهند.

این در حالی است که طی چند دهه اخیر به بهانه تحریم های اقتصادی، کشور ایران نتوانسته ناوگان هوایی خود را باز سازی و نوسازی كند و در این شرایط عملا ناوگانی فرسوده برجای گذاشته به همین دلیل ایران کارنامه ضعیفی در ایمنی پرواز دارد.

کاپیتان زمانی استاد خلبان ایران ایر در گفتگو با پورتال معراج با تاکید براینکه کشورهای پهناوری مثل ایران باید صنعت هوایی خود را گسترش دهند گفت: به دلیل اینکه فاصله شهرها در کشوراز هم زیاد است و عمر و وقت بسیارمردم در ریل و جاده ها صرف می شود باید دیدگاه دولتمردان و مسئولین نسبت به غاین صنعت تغییر کند.

وی خاطر نشان کرد: ما ناگزیر هستیم که به این صنعت توجه کنیم چرا که تقویت این صنعت در گرو رشد فرهنگ و انتقال فرهنگ است و ما اگر خواهان رشد علمی و کیفی در این شهر ها هستیم باید کاری کنیم که پرسنل علمی کشور به این نقاط دسترسی داشته باشند.

زمانی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر صنعت هوایی با کمبود منابع مالی روبروست است افزود: دولت باید از ایرلاین هایی که به نوعی دولتی هستند حمایت کند تا این شرکت ها سرپا نگه داشته شوند بطوریکه در مثالی عنوان می شود اگر بخواهی در صنعت هوایی ایران میلیونر بشوی باید میلیاردر باشی.

وی بیان کرد: خوشبختانه نگاه دولت یازدهم نسبت به دولت های قبل نگاه ویژه تری بوده است اما تنها کاری که صورت داده توانسته تحریم ها را در حوزه جهانی مطرح کند و خواستار لغو این تحریم ها شوند.

کاپیتان زمانی در پایان با انتقاد از عملکرد دولت نهم و دهم افزود: حداقل پنج دولت مانند دولت یازدهم نیاز است تا بتواند نگرش های مختلف جهان را نسبت به جمهوری اسلامی ایران در مامی حوزه ها به خصوص صنعت هوایی کشور تغییر داد
برچسب ها: معراج ایر ، فرهنگ ، ایرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار