سالار آملی گفت: با توجه به برگزاری اجلاس وزیران علوم، فناوری و نوآوری جنبش عدم تعهد در هفته آینده حرکات تکفیری قدرت رشد ندارند.

سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل   در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران در رابطه با کنفرانس بین المللی جنبش عدم تعهد که هفته آینده در تهران برگزار می‌شود در رابطه با بحث تکفیری که هم اکنون در کشورهای مختلف وجود دارد، اظهار داشت: حرکات تکفیری قدرت رشد ندارد و حرکت امروزی ما در منطقه‌ای که  پر از دود و آتش است یک پیام مهم را به ما می‌دهد که به دنبال بسترهایی هستیم که شاهد توسعه علم و فناوری در کشورها و همکاری های مشترک باشیم.

وی در ادامه به دستور کار اجلاس اشاره کرد و اظهار داشت: توافق سیاست گذاری کلان کشورهای نم در 25 محور تعیین شده که برخی مربوط به نقش علم و فناوری و تکنولوژی در توسعه پایدار است.

سالار آملی تصریح کرد: همکاری جنوب به جنوب ضرورت  داشتن دانشگاه کار آفرین، فاصله شمال و جنوب و حضور زنان و جوانان در بخش فناوری و تکنولوژی، تحریم‌های غیر منطقی برخی کشورهای غیر منطقی برخی کشورهای غیر متعهد که جاری است از جمله دستور کار این اجلاس است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار