سالار آملی گفت: بزرگترین فعالیت کشورهای عدم تعهد هفته آینده در حالی در تهران برگزار می‌شود که 31 وزیر علوم از کشورهای جنبش عدم تعهد در این اجلاس حضور دارند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ سالار آملی قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت اجلاس وزیران علوم و فناوری و نوآوری جنبش عدم تعهد درسالن‌ همایشهای وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: در هفته آینده یکی از بزرگترین فعالیت‌های کشورهای عدم تعهد صورت می‌گیرد که آغاز فعالیت علم و فناوری است. 

وی افزود: درکشور ما ظرفیت بی شماری از لحاظ علم و فناوری وجود دارد و این دستاورد در چنین اجلاسی موجب همکاری بیشتر علم و فناوری میان کشورهای جنبش عدم تعهد می‌شود. 

سالار آملی تصریح کرد: هدف اصلی این کنفرانس تحکیم مرجعیت علمی و فناوری ایران با توجه به رشد چشمگیر این کشور،‌ همکاری جنوب به جنوب و توسعه دیپلماسی علمی و فناوری است. 

وی تصریح کرد: این کنفرانس سه روزه در حالی برگزار می‌شود که در روز اول آن مقامات کارشناس جنبش عدم تعهد،‌ دور یکدیگر جمع شده و در روز دوم وزاری علوم و روز سوم وزرای علوم کشورهای جنبش عدم تعهد دور هم جمع می‌‌شوند و به مباحث علم و فناوری می‌پردازند. 

سالار آملی در ادامه به بیانیه تهران اشاره کرد و گفت: همچنین در روز اول بیانیه تهران که در نیویورک به بحث و بررسی گذاشته شده است در صورت انجام یک نگاه تحلیلی از سوی مسئولان کشورهای جنبش عدم تعهد صورت می‌گیرد. 

وی خاطر نشان کرد: تا کنون در حدود 58 نهاد بین‌المللی در ایران جهت حضور در این کنفرانس اعلام آمادگی کردند و این در حالی است که وزرای علوم 31 کشور و 9 نهاد بین‌المللی در این کنفرانس حضور دارند. 

همچنین علاوه بر وزرا معاونین سایر کشورهای جنبش عدم تعهد نیز در این کنفرانس حضور داشته و با معاونین پژوهشی، آموزشی جهت برقراری پروژه‌های مشترک دیدار دارند. 

انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار